تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی به کمک دامنه نوسان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان، یوسف کاووسی کارشناس پولی و بانکی در گفتگویی بیان کرد: ساماندهی درگاه‌های پرداخت دارای دو جنبه مثبت و منفی است که مثبت آن ساماندهی ۹ میلیون کارتخوان است، اما پیامد منفی آن غیرفعال شدن تعدادی از دستگاه‌های کارتخوان به علت گرفتن مالیات است.

وی افزود: ساماندهی درگاه‌های پرداخت از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند، همچنین افراد نمی‌توانند به حساب شخص دیگری، دستگاه کارتخوان بگیرند. زمانی که ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان اتفاق اُفتاد هنوز حساب‌های شخصی و تجاری تفکیک نشده بود به همین علت ارزش این عملِ بانک مرکزی کم نشان داده شد.

دادن مشوق از جیب بانک‌ها عملی غلط است!

کاووسی با اشاره به اینکه تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی عامل مهمی برای نظم و انضباط دادن سامانه‌های پولی است گفت: تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری باید قبل از اتصال دستگاه‌های کارتخوان‌ صورت می‌گرفت، حال برای تفکیک حساب‌ها از خوداظهاری و تعیین مقررات استفاده می شود به عنوان مثال  اگر تراکنش بالای مقدار معینی مثلا ۳۵ میلیون تومان باشد حساب تجاری شناخته میشود در غیر این صورت افراد باید اسناد را به سازمان مالیاتی جهت شخصی بودن حساب تحویل دهند، البته بهتر است به جای مشخص کردن سقف تراکنش برای تفکیک حساب‌ها، دامنه نوسان در نظر بگیریم.

این کارشناس پولی و بانکی بیان کرد: باید مشوق‌هایی را به صورت قانونی برای تفکیک حساب شخصی از تجاری در نظر بگیریم همچنین گفتنی است که گذاشتن مشوق از جیب بانک‌ها درست نیست، چون بانک‌ها خودشان منابع ندارند و با توجه به تسهیلات تکلیفی باید منابع را از بازار بین بانکی با نرخ بالا بگیرند که این امر باعث آسیب رسیدن به بانک‌ها می‌شود. تعدادی از این مشوق‌ها مانند کارمزد کمتر و یا انجام نقل انتقال پول، بالاتر از سقف معین است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.