جذب و تربیت نیروی انسانی، احیای امور تربیتی و تغییر محتوا برنامه های درسی راهبردهای جدید

به گزارش خبری اقتصاد جوان : «یوسف نوری» در دیدار با جمعی از فرهنگیان لرستانی با تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به تلاش‌های استعمار و غرب برای انحراف از آموزش دانامحور و دانش پایه به آموزش حافظه محور و بی‌پایه اشاره کرد و گفت: علیرغم تمام دسیسه‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌ها، دانش آموزان ما در فناوری‌های جدید در قله‌های رفیع هستند و لازم است، دستاوردهای آنان به خوبی بیان شود.

وزیرآموزش و پرورش با بیان این‌که باید به دانش آموزان فرصت تحقیق و پژوهش بیشتر داده شود و آنان را باید به این مسیر هدایت کنیم، اظهارکرد: اگر زمینه و بستر را برای دانش آموزان فراهم کنیم و به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم، از نظر علمی پیشرفت و استعدادهای آن‌ها شکوفا خواهد شد.

وی مردمی‌سازی آموزش و پرورش را یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: باید از ظرفیت خانواده‌ها در کنار دانش آموزان به بهترین شکل استفاده کنیم و با هم‌گرایی و هم‌افزایی در راستای تعلیم و تربیت آینده سازان کشور بهره ببریم. وزیر آموزش و پرورش توجه به دانشگاه فرهنگیان را برای تبدیل به یک دانشگاه جامع تعلیم و تربیت مهم دانست و افزود: در سال اخیر مشکل کمبود فضای این دانشگاه را با اختصاص۴۰۰ هزار متر مربع فضا در سراسر کشور توانستیم کاهش دهیم و هم اکنون به دنبال تغییر محتوای آموزشی برای تربیت معلمان متناسب با نیاز امروز جامعه هستیم و در این راستا گزینش دانشجو معلمان را دقیق‌تر پیگیری می‌کنیم و فارغ التحصیلان این دانشگاه برای ورود به شغل معلمی باید ۶ مهارت مهم را فرا بگیر

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.