جنگل‌های طارم در معرض خطر آفت ارس‌واش و کرم بلوط‌ خوار

زنجان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: آفت ارس‌واش بعد از جداسازی از درخت باید از منطقه خارج شود و این آفت می‌تواند به وسیله باد و پرندگان منتقل شود.

رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد جوان نیوز درباره آفت‌زایی جنگل‌های ارس و بلوط در شهرستان طارم، اظهار کرد: در طارم ۳۴ هزار هکتار جنگل وجود دارد و این جنگل‌ها را درختانی مانند اُرس، بنه، بلوط و … تشکیل داده‌اند. همچنین درختان ارس گونه غالب جنگل‌های شهرستان طارم را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: آفت ارس واش درختان ارس را درگیر می‌کند و تنها راه مبارزه با آفت، مبارزه مکانیکی از طریق داس است، آفت ارس‌واش بعد از جداسازی از درخت باید از منطقه خارج شود و این آفت می‌تواند به‌وسیله باد و پرندگان منتقل می‌شود.

او بیان کرد: نزدیک به ۸۵۰۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان طارم در بندرگاه، سیاهورود، هزاررود، باکلور، آب‌بر، جمیل‌آباد، جیش‌آباد (بزرگ‌ترین ذخیره گاه جنگلی ارس) و … حرص و پایش شده‌اند، البته پایش باید به‌صورت مداوم انجام شود و این کار مستلزم اعتبار است تا انجام و از نابودی جنگل‌ها جلوگیری شود.

احمدی اضافه کرد: آفت کرم بلوط خوار نیز درختان بلوط را در جنگل‌های شهرستان طارم تهدید می‌کند. اکنون حدود ۲۰۰۰ هکتار از درختان بلوط در مناطقی مانند شیرمشه، ولیدر، سرخه‌میشه حرص شده‌اند و آفت را از منطقه خارج کرده‌ایم. همچنین برای پایش این جنگل‌ها نیز باید تامین اعتبار انجام شود تا جنگل‌ها دوباره احیا شوند.

انتهای پیام

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.