خرید ۵۰ هزار بیت کوین توسط تتر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳

به گزارش اقتصاد جوان نیوز به‌دنبال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و مشکلات حقوقی رقبای تتر، این استیبل‌کوین میزان انتشار خود را حفظ کرده و اقدام به افزایش بیت‌کوین در دارایی‌های خود کرده است.

خرید بیت‌کوین توسط تتر

بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت استیبل‌کوین تتر در سه ماهه اول سال جاری میلادی بیش از ۵۰ هزار بیت‌کوین را خریداری کرده است. در کنار بیت‌کوین‌های خریداری شده، تتر شمش‌های طلا به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار و اوراق مشارکت به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار را در اختیار دارد.

با وجود افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و ایجاد فرصت کسب سودهای بالاتر در بانک‌ها، انتشار این استیبل‌کوین محبوب روند افزایشی داشته است. در مجموع، بیش از ۸۳ میلیارد دلار تتر در حال گردش است که نشان دهنده سیستم سالم این استیبل‌کوین است.

ezgif.com gif maker 2023 05 13T094647.807
روند انتشار تتر (منبع: Coinmarketcap)

مشکلات حقوقی رقبای تتر

سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال از استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر برای معاملات دارایی‌های دیجیتال خود بدون نیاز به انجام معاملات بانکی استفاده می‌کنند. ناشران استیبل‌کوین‌ها با نگهداری پشتوانه صحیح، ارزش استیبل‌کوین را به یک دلار میخکوب می‌کنند.

میزان انتشار تتر به دلیل مشکلات حقوقی دیگر رقبا، روند صعودی خود را حفظ کرده است. برای مثال ناشر استیبل‌کوین دلار بایننس (BUSD)، پکسوس به دلیل پرونده حقوقی در دادگاه نیویورک، مجبور به توقف مینت این استیبل‌کوین شد.

همچنین،ناشر استیبل‌کوین BUSD، سیرکل (Circle) تحت تاثیر ورشکستگی بانک سیگنیچر قرار گرفت و دسترسی به ذخایر پشتوانه‌ای خود در هفته دوم مارچ از دست داد.

تتر همواره به دلیل میزان انتشار بالای استیبل‌کوین خود، مورد انتقاد قرار گرفته است. به تازگی این شرکت حدود یک میلیارد دلار تتر را برای سواپ‌های میان زنجیره‌ای منتشر کرده است.

مطالعه بیشتر:

تتر؛ برنده جنگ استیبل‌کوین‌های بازار ارز دیجیتال

افزایش نرخ بهره و خرید بیت‌کوین

به‌نظر می‎‌رسد دلیل خرید بیت‌کوین توسط تتر، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و شکستن رکوردی 16 ساله بوده است. تتر مقدار قابل توجهی از ذخایر تتر را به شکل اسناد خزانه (T-bills) که توسط خزانه‌داری ایالات متحده فروخته می‌شود، نگهداری می‌کند.

ezgif.com gif maker 2023 05 13T100638.768
روند تغییرات نرخ بهره فدرال رزرو (منبع: فدرال رزرو سنت لوئیس)

به دنبال افزایش نرخ بهره در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، تتر حدود ۱.۵ میلیارد دلار سود به واسطه اسناد خزانه خود به‌دست آورده است.

در اسفندماه سال گذشته، وال استریت ژورنال در گزارش تندی، شرکت تتر را متهم به استفاده از اسناد جعلی و شرکت‌های کاغذی برای باز کردن حساب‌های متعدد بانکی و ارتباط با سیستم بانکی جهانی کرد. پس از انتشار این گزارش، تتر این اتهامات را رد کرد و آنها را گمراه‌کننده خواند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.