خطر دیگری بیت کوین را تهدید می کند؟

مهسا نجاتی؛ ایلان ماسک، رییس تسلا، اسپیس ایکس، توییتر و چند شرکت نوآور دیگر، در توییتر از رویدادی نام برد که هفته آینده برگزار می‌شود و اگر آنطور که او انتظارش را دارد اتفاق بیفتد، ممکن است افزایش یا افت قیمت بیت‌کوین را در پی داشته باشد.

توییت ایلان ماسک

اقتصاددانان انتظار افزایش ۵۰ واحد پایه نرخ بهره را دارند – واکنش بیت‌کوین چگونه خواهد بود؟

در تاریخ ۱۴ دسامبر، یکی دیگر از نشست‌های فدرال رزرو برگزار خواهد شد و بر اساس انتظارات اقتصاددانان، احتمال افزایش مجدد نرخ بهره وجود دارد که در این صورت، افزایش برای پنجمین بار در سال جاری را تجربه خواهد کرد.

اما این بار، انتظار می‌رود افزایش نرخ بهره به جای ۷۵ واحد که در چهار نشست قبلی اتفاق افتاد، ۵۰ واحد افزایش یابد.

اگرچه انتظار می‌رود افزایش نرخ بهره کمتر باشد، همانطور که جروم پاول، رییس فدرال رزرو در پایان نوامبر اعلام کرد، اقتصاددانان همچنان انتظار دارند که رکود در سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

هر بار در طول افزایش نرخ‌های بهره قبلی به میزان ۷۵ واحد در سال جاری، قیمت رمزارز برتر یعنی بیت‌کوین افت کرد.

با این حال، قیمت بیت‌کوین با اخبار احتمال افزایش کمتر نرخ بهره در ماه نوامبر رشد کرد. این افزایش نرخ بهره ممکن است پایین‌تر باشد و به همین دلیل احتمال این وجود دارد که در مقایسه با افزایش‌های قبلی، برای قیمت بیت‌کوین مثبت باشد.

زمانی که جروم پاول اعلام کرد فدرال رزرو ممکن است در ماه دسامبر افزایش نرخ‌های بهره خود را کمتر کند، رمزارز پیشرو با پس گرفتن سطح ۱۷ هزار دلار برای اولین بار در دو هفته گذشته، واکنش نشان داد.

در زمان نوشتن این گزارش، بیت‌کوین با قیمت ۱۷ هزار و ۱۵۰ دلار در حال نوسان بوده و همچنان کانال ۱۷ هزار دلاری را حفظ کرده است.

به گفته مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ، با این حال، حتی اگر پیش‌بینی‌های مربوط به رکود در سال آینده محقق شود، این ممکن است برای بیت‌کوین، طلا و سایر دارایی‌های پرریسک خوب باشد.

این موضوع احتمالا برای قیمت تسلا بد باشد، اما ماسک اخیرا در توییتی اعلام کرده که شرکت‌های وی برای سال ۲۰۲۳ آماده هستند که انتظار دارد سال سختی برای اقتصاد باشد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.