دارندگان بیت‌کوین سود می‌کنند؟

سهم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حالی که قیمت این ارز دیجیتال پرچم‌دار همچنان پایین‌تر از سطح حیاتی ۲۰ هزار دلار اصلاح می‌شود، زیان‌هایی را به ثبت رسانده‌اند اما با وجود اینکه برخی سرمایه‌گذاران از درد ناشی از سقوط مداوم در رنج هستنند، داده‌ها نشان می‌دهد که سهم بزرگی از دارندگان هنوز در سود بسر می‌برند.

در این راستا، داده‌های TipRanks نشان می‌دهد که تا هفتم سپتامبر، ۴۷ درصد از دارندگان بیت‌کوین با قیمت فعلی سود در حالی که اکثریت (۵۲ درصد) ضرر می‌کنند.

با توجه به اینکه بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۹.۹۵ درصد اصلاح شده است، می‌توان تعداد دارندگان سود را قابل‌ توجه دانست. در عین حال، بیت‌کوین تقریباً با ۷۰ درصد از ارزش تاریخی حدود ۶۸ هزار دلار اواخر سال ۲۰۲۱ معامله می‌شود.

این دارایی همچنان پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار را از دست داده است و طبق داده‌های کوین مارکت کپ در ۲۴ ساعت گذشته با افت تقریباً پنج درصدی به قیمت ۱۸ هزار و ۷۰۰ دلار معامله شد.

بر اساس فروش مداوم بیت‌کوین، تعداد دارندگان سود به‌طور بالقوه سرمایه‌گذاران اولیه در این ارز دیجیتال هستند. علاوه بر این، از این سناریو پشتیبانی می‌کند که بیت‌کوین دارایی سرمایه‌گذاری بلندمدت بهتری بوده است.

دارایی دیجیتال در مقایسه با دارایی‌های سرمایه‌گذاری سنتی مانند سهام نیز به‌عنوان سرمایه‌گذاری بهتر ظاهر شده است و در ۶ سپتامبر، بیت‌کوین به‌طور متوسط ‌ ۵۴۹.۳۵ درصد در بازگشت سرمایه در مقایسه با سهام پنج بانک بزرگ در طول پنج سال ثبت کرد.

وضعیت سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ مورد آزمایش قرار گرفته است و این ارز دیجیتال در یک محیط تورم بالا عمل می‌کند که مشخصه آن سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو مانند افزایش نرخ بهره است این وضعیت باعث شد که بیت‌کوین بدترین بازده سه ماهه خود را در بیش از یک دهه در طول سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با زیان ۵۶ درصدی ثبت کند.

پس از آخرین حرکت قیمت، تعداد کیف پول‌های زیان‌ده احتمالاً در روزهای آینده بیشتر خواهد شد. بازار ارزهای دیجیتال پس از عبور بیت‌کوین از سطح ۲۰ هزار دلار، اصلاحات احتمالی بیشتری را پیش‌بینی کرده است.

با این حال، با توجه به اینکه دارایی‌های دیگری مانند اتریوم (ETH) در حال ثبت سود هستند، نظارت بر نحوه نمایش قیمت جالب خواهد بود. در این راستا، مایکل ون د پوپ، کارشناس معاملات ارزهای دیجیتال معتقد است که بازار در حال حرکت به سمت بالاست اما بیت‌کوین به عنوان یک مانع عمل می‌کند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۷۶.۲۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۶۳ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۷.۷۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۵۷ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰.۸۴ میلیارد دلار است که ۱۸.۶۹ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۱۴ میلیارد دلار است که ۸.۶۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۵.۵۸ میلیارد دلار است که  ۹۲.۵۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۵ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۱۹ هزار و ۲۵۱.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۲۱ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۶۲۸.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۴۲ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۹.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۰۴ درصد افزایش

۶-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۷۷۴دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۶۵ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۳۳۲۶دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۴.۹۵ درصد افزایش

۸-  سولانا

قیمت: ۳۲.۵۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۳۱ درصد افزایش

۹ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۹۵ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت:۷.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۴۷ درصد افزایش

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.