درخواست بایدن از مصر و قطر برای تسهیل توافق حماس و اسرائیل

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که رئیس جمهوری آمریکا از مصر و قطر درخواست کرده حماس را برای توافق با اسرائیل راضی کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به سران مصر و قطر از آنها خواسته است که حماس را برای توافق با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده و راضی کنند.

بر اساس این گزارش، این درخواست یک روز پس از آن مطرح شده است که بایدن از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در جنگ غزه را بیشتر کند.راین در حالی است که منابع خبری گزارش دادند، دور جدید مذاکرات آتش بس غزه اویل هفته جاری در قاهره برگزار می‌شود.

یک مقام آمریکایی نیز در این باره گفت که بایدن معتقد است آتش‌بس باید بخشی از توافقنامه آزادی اسرا باشد از این رو، بایدن در تماس با نتانیاهو این پیام را مخابره کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدامات کافی برای توافق در مورد اسرا را انجام نمی‌دهد و وی باید انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهد.

در همین حال، تارنمای آمریکایی آکسیوس نیز گزارش داد که بر اساس طرح فعلی که در حال مذاکره است، احتمال دارد که آتش بسی ۶ هفته‌ای برقرار شده و ۴۰ نفر از اسرای اسرائیلی شامل زنان و مردان بالای ۵۰ سال، سربازان زن و مردانی که در شرایط پزشکی وخیمی هستند، آزاد شوند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.