دستگیری عاملان کلاهبرداری رمز ارزی در تایلند / سرقت 76 میلیون دلاری

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، چهار شهروند چینی و یک شهروند لائوسی توسط پلیس جرائم سایبری تایلند به‌جرم اجرای طرح کلاهبرداری رمز ارزی دستگیر شده‌اند. این باند کلاهبرداری موفق به‌سرقت 76 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران محلی شده‌اند.

کلاهبرداری رمز ارزی با وعده سرمایه‌گذاری در پلتفرم دروغین

گروه کلاهبرداری پنج نفره‌ مقیم در تایلند موفق شد‌ه‌اند تا با اجرای طرح کلاهبرداری رمز ارزی و فریب سرمایه‌گذاران محلی،  حدود 2.7 بات تایلند که معادل 76 میلیون دلار است را به‌سرقت بردند. این گروه متهم به کلاهبرداری، پولشویی و انجام تراکنش‌های غیرقانونی شده‌اند. پس از گزارش‌های شهروندان مبنی بر از بین رفته دارایی‌‌ سرمایه‌گذاری در پایان سال 2022 میلادی توسط این گروه، پلیس تایلند با همکاری دیگر نهادها، تحقیقات خود را آغاز کرد و به‌تازگی موفق به دستگیری این کلاهبرداران شده است. اداره ضدپولشویی تایلند تاکنون موفق به توقیف 585 میلیون بات تایلند دارایی از این گروه شده است.

این گروه که توسط پلیس جرائم سایبری تایلند دستگیر شده‌اند، موفق شده‌اند تا 3280 نفر از ساکنان این کشور را با وعده سرمایه‌گذاری در پلتفرمی دروغین بیت کوین به‌نام BCH گلوبال فریب دهند. بر اساس اخبار منتشر شده، این گروه با وعده سرمایه‌گذاری در طلا و استیبل کوین تتر در پلتفرم دروغین خود، سرمایه‎‌گذاران را فریب می‌دادند و از این طریق، مبالغ جمع‌آوری شده را صرف فعالیت‌های غیرقانونی خود می‌کردند. بحث کلاهبرداری‌های رمز ارزی یکی از مباحث داغ در اقتصاد دیجیتالی این کشور است. برای مثال، وزارت اقتصاد دیجیتال تایلند در ماه گذشته پیشنهاد کرده بود تا پلتفرم متا (فیسبوک سابق) برای جلوگیری از تحلفات مالی و کلاهبرداری‌های رمز ارزی در این کشور ممنوع شود.

وعده‌های عجیب نخست وزیر تایلند با ایردراپ رایگان رمز ارز

نخست‌وزیر جدید تایلند در زمان تبلیغات انتخابی خود وعده پخش مبلغ زیادی پول به‌صورت رایگان میان شهروندان داده بود. اکنون بنظر می‌رسد که وی قصد عمل کردن به وعده خود را از طریق ایردراپ و با کمک تکنولوژی بلاکچین و کیف‌پول‌های رمز ارزی دارد.

گفته می‌شود که حدود 10 هزار بات تایلند که معادل 280 دلار است، به‌صورت رمز ارز به کیف‌پول دیجیتال شهروندانی که در رای‌گیری نخست‌وزیر تای شرکت کردند، به‌صورت رایگان ارسال خواهد شد. رمز ارز ارسال شده به کیف‌پول ارز دیجیتال تا شش ماه برای استفاده در تمام فروشگاه‌های محلی و در 4 کیلیومتری محل سکونت هر شهروند، قابل استفاده خواهد بود.

با اعلام این برنامه، تعدادی از استادان و متخصصان اقتصاد انتقاد خود را اعلام کرده‌اند و باور دارند که این ایردراپ رایگان باعث ایجاد سونامی اقتصادی در بخش مصرف اقتصاد می‌شود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.