دلار چه خوابی برای طلا و سکه دیده است؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز قیمت طلا و سکه بعد از تعطیلات نوروز در محدوده مشخصی نوسان داشت. هر چند قیمت طلا به جهت افزایش قیمت انس جهانی و ورود به محدوده ۲۰۰۰ دلاری، در آخرین هفته فروردین بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است، اما در لحظه نگارش این گزارش این محدوده قیمتی برای طلای جهانی شکسته شد.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش، ۱۹۸۳ دلار اعلام شده است.

بعد از پایان تعطیلات نوروز بازار سکه اقبال خود را برای رشد قیمت از دست داد. به نظر می‌رسد این بازار که همواره میان مردم برای سرمایه‌گذاری شیرین و پربازده بوده جای خود را به بورس داده است.

بازگشت رونق به بازار طلایی

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در پی افزایش قیمت اونس جهانی طلا گفت: «در هفته‌ گذشته در بازارهای جهانی ، نوسان قیمت اونس جهانی طلا دیده شد اما در نهایت افزایش پنج دلاری را در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته‌، تجربه کرد.»

وی با اشاره به نوسات قیمت طلا و سکه در بازار داخلی افزود: «در بازار داخل در هفته گذشته ‌ نرخ ارز نوسان افزایشی داشت؛ این عوامل سبب شد که قیمت سکه و طلا در بازار داخل روند صعودی داشته باشد.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، نسبت به رونق مجدد تقاضا در بازار سکه به جهت عید فطر و آغاز اعیاد و مراسم‌ها در این ماه، ابراز امیدواری کرد و گفت: «تقاضای طلا و سکه در ماه رمضان کاهش یافته بود، اما امید است میزان تقاضا مجدد از سر گرفته شود و به روال عادی خود برگردد.»

وی درباره روند قیمت‌ها در هفته جاری اظهار کرد: «پیش‌بینی می‌شود که قیمت در بازار فلز گرانبها بین دو تا پنج درصد افزایش یا کاهش داشته باشد. این مقدار نوسان طبیعی است و به نوسان نرخ ارز در بازار و قیمت اونس جهانی طلا بستگی دارد.»

وی با اشاره به اینکه احتمالا دیگر خبری از التهاب و نوسان خاصی در بازار نباشد، یادآور شد: «به دنبال ثبات ایجاد شده در بازار، مردم می‌توانند به بازار ورود کنند و خرید سکه یا مصنوعات طلا را به راحتی انجام دهند.»

درجا زدن بازار فلز زرد 

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی تورم موجود را کف تورم می‌دانند؛ آنها معتقدند امسال هم دولت با کسری بودجه مواجه است و رشد نقدینگی به افزایش انتظارات تورمی‌ دامن می‌زند.

گفتنی است بازیگران بازار فلز زرد می‌گویند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز ۵۲ هزار تومانی صعود کند.

به نظر می‌رسد با وجود تعطیلی بازارهای همسایه و پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر هفته آرامِ اول اردیبهشت برای دلار، این هفته نیز بازار طلا و سکه در وضعیت باثباتی درجا خواهد زد.

منبع : تجارت نیوز

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.