رئیس جمهور: چرخ تولید در کارخانه کیان تایر نباید کُند یا متوقف شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد جوان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه به شهرستان اسلامشهر استان تهران، در حاشیه شورای اداری اسلامشهر با تعدادی از کارگران کارخانه کیان تایر دیدار کرد و در  گفتگویی چهره به چهره،  با توضیحات ایشان و مسئولان این کارخانه در جریان مسائل و مشکلات کیان تایر از جمله تعیین تکلیف مالکیت و موضوع واگذاری آن قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی همچنین در ادامه به دغدغه کارگران و مسائل و مشکلات معیشتی آنها اشاره و خطاب به مسئولان شهری و مدیرعامل کیان تایر تاکید کرد که هرچه سریعتر برای پرداخت مطالبات کارگران شزکت اقدام شود تا بتوانند با نشاط و روحیه مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم تخصیص و ارائه تسهیلات به شرکت  برای ادامه روند فعالیت آن تا زمان تعیین تکلیف مالکیت و واگذاری آن تاکید کرد.

کارگران این شرکت صنعتی، مشکلات خود را با رئیس جمهور مطرح و از پیگیری حل بخشی از مسائل این کارخانه با ورود ستاد احیای بنگاه های اقتصادی و استانداری تهران قدردانی کردند.

به گفته نماینده کارگران کیان تایر ، تعیین تکلیف نشدن مالکیت این واحد صنعتی، روند ادامه فعالیت آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

نماینده کارگران در این دیدار این مسئله را نیز گفت که شرکت ظرفیت تولید انواع لاستیک ها را از جمله لاستیک دامپتراک که از نیازهای استراتژیک کشور است، دارد و برای تداوم روند تولید خود نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است تا مشکل ۱۸ ساله آن برطرف شود.

این واحد صنعتی به گفته کارگران، حدود یک هزار و ۸۰۰ نیروی کار دارد.

محسن منصوری استاندار سابق تهران پیش از این، از آمادگی برای واگذاری شرکت کیان تایر به مجموعه های بخش خصوصی یا سازمان ها و شرکت های اقتصادی وابسته به دولت خبر داده و گفته بود: مذاکره‌هایی در این زمینه انجام شده است تا با اقدامات و سیاست های دولت سیزدهم شاهد بازگشت این شرکت به چرخه رونق تولید باشیم.

شرکت تولیدی لاستیک البرز معروف به کیان تایر در بخش چهاردانگه اسلامشهر و جاده ترانزیتی تهران – ساوه و در کنار شرکت ایران‌خودرو قرار دارد که در سال ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن انواع لاستیک دارد.

این شرکت از سال ۱۳۳۷ تاسیس شده است و بعد از پیروزی انقلاب به کیان تایر و در سال ۱۳۸۰ به لاستیک البرز تغییر نام داد.

کارخانه لاستیک سازی کیان تایر که به نوعی بزرگترین تولیدکننده تایرهای معدنی و دامپتراک کشور محسوب می‌شد و تایرهای خودروهای نظامی و با اندازه‌های بزرگ و خاص نیز تولید می‌کرد، به دلیل بلاتکلیفی مالکیت کارخانه و مشکلات مالی و مواد اولیه، از اواخر فروردین‌ماه امسال تعطیل و درب کارخانه روی کارگران بسته شده بود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.