رضاپورتراب زاده نویسنده وکارگردان :هنرتئاتر وسینما برای دستگاههای دولتی اولویت آخراست

نمایش «عهد سیاوش» به نویسندگی مشترک رضا پورتراب زاده و حسین جهان‌افروز و کارگردانی رضا پورتراب زاده و تهیه‌کنندگی سید محمدهادی موسوی رکنی از شامگاه جمعه پانزدهم دی ماه به روی صحنه آمد و به مدت دو هفته پذیرای دوستداران هنرنمایش و قصه های کهن فارسی و شاهنامه فردوسی است.
نمایش عهد سیاوش؛ روایت سه داستان کهن ایران‌زمین و شاهنامه فردوسی به ترتیب گردآفرید، سوگ سیاوش و آرش کمانگیر با محوریت اصلی داستان زندگی سیاوش پسر کیکاووس بوده است.
حسین جهان افروز، معین جعفری، آیدا میرزایی، کامیار آداک، علی آلوستانی، ساناز قربانی، فاطمه مقصودلو، هومن شهرستانی، ایلا مقصودلوراد، صدف صبحی، فاطمه آصف آگاه، ندافضلی، محمدرضایی عزیزی، فاطمه سروش نیا، نسرین دماوندی کمالی، هستی سلمانی، صمد رحیمی، معیدمرگان پور، حسین شمس و داوودسعیدی از جمله بازیگران این نمایش هستند.
آنچه را که می خوانیدو می شنوید گفتگو با کار گردان ونویسنده نمایش عهده سیاوش رضا پور ترب زاده  است .

در ابتداپور تراب زاده گفت : از آنجای که من  از کودکی علاقه زیادی به خوانش شاهنامه و اسطوره شناسی  داشته ام تصمیم گرفتم  نمایشی با موضوع  عهد سیاوش را در تالارفخرالدین اسعد گرگانی دراستان گلستان شهرستان گرگان به روی صحنه ببرم که در ابتدا گروه شش نفری را تشکیل داده ایم که درحدود سه الی چهار ماه 120 کتاب مورد مطالعه قرار گرفته است و 400 ساعت مستند های مختلفی رابا اعضای گروه مشاهده کردایم و پس از انتخاب بازیگر وتمرینهای مداوم و با تلاش فراوان که حدود 9 ماه به طول انجامید آنچه را که  مورد شایسته شاهنامه است را برای مردم خوب وهنردوست گرگان برروی صحنه تائتر به نمایش بگذاریم ….ادامه این مصاحبه جذاب را می توانیداز طریق صوت بار گذاری شده گوش کنید

اجرای نمایش عهد سیاوش در تالارفخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد¹(Ó+½mø

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.