رفتارشناسی مشتریان از طریق هوش مصنوعی فام

شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ارائه سرویس‌های نوین بانکی و فین‌تکی است که از فناوری های جدید مثل هوش مصنوعی برای تکمیل خدمات خود به  موسسه ملل و سایر فعالان در حوزه فناوری اطلاعات استفاده می‌کند.

در همین رابطه ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با قابلیت هوش مصنوعی فام با سید مرتضی بکاء، مدیرعامل این مجموعه به گفت و گو نشستیم:

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) در گفتگو با عصربانک در خصوص قابلیت‌های نرم‌افزار فام عنوان کرد: از آنجایی که نگاه ما به فام یک سوپراپلیکیشن برای ارائه خدمات بانک ، بیمه و بورس است، برنامه های خاصی را برای آن درنظر گرفته ایم که در کنار آن، خدمات پایه‌ای مثل کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض و مواردی که مربوط به حوزه بانکی بوده نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وی افزود: از آنجایی که رویکرد خدماتی به بانک، بیمه و بورس داریم عملا از هوش مصنوعی برای بهبود و توسعه خدمات استفاده می‌کنیم. برنامه­‌های زیادی تا پایان سال خواهیم داشت که یکی از آنها مربوط به بهبود عملکرد هوش مصنوعی در خدمات بانکی، تسهیلات آنلاین و افتتاح انواع حساب آنلاین در متابانک می­‌‌شود و در نظر داریم کسانی که در متابانک افتتاح حساب آنلاین انجام می­‌دهند به آن­ها تسهیلات آنلاین ارائه کنیم.

بکاء تاکید کرد در ابتدا برای رقابت با سایر بانک­ها از هوش مصنوعی برای انجام فعالیت‌­های بانکی استفاده کرده‌ایم. هوش مصنوعی ما در حال حاضر امکان مکالمه دو طرفه دارد  که مشتریان می­‌توانند به زبان فارسی درخواست خود را اعلام کنند و پاسخ درخواست و سوالات خود را به زبان فارسی دریافت نمایند. اما در فاز بعدی در نظر داریم برای مشتریان یک پروفایل ایجاد کنیم تا بتوانیم رفتار مشتری را بر اساس آن بشناسیم. هوش مصنوعی طبیعتا یک دستیار برای برنامه‌­های ما است که به شناسایی مشتریان، امنیت بیشتر و ارائه خدمات متنوع با توجه به رفتارشناسی مشتریان کمک می­‌کند. البته این تکنولوژی معایب خودش را دارد که سعی می­‌کنیم تنها نقاط قوت آن را حفظ نماییم.

مدیرعامل فام در ادامه به چالش­‌هایی که در این شرکت وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از این چالش­‌ها مربوط به خدمات آنلاین و خدمات الکترونیک است که با توجه به تصمیمات رگولاتوری و دستگاه­‌های حاکمیتی در خصوص محدودیت تراکنش، عملکرد مشتری­ پسندی نخواهیم داشت. همچنین بحث کارمزدهایی که برای خدمات الکترونیک در نظر گرفته می‌شود موضوع دیگریست که ما را دچار چالش کرده است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه سعی در بهبود وضعیت روبوفام داریم یکی از مسائلی که مربوط به بهبود این تکنولوژی می­شود ، درک بهتر موضوع است که بتوانیم درخواست­‌هایی که کاربران از اپلیکیشن داشته را تحلیل کنیم تا سرعت و عملکرد بهتری برای مشتریان داشته باشیم. در واقع روبوفام سعی می­کند با توجه به سن و جنسیت افراد، خدمات متناسب هر فرد را به مشتریان ارائه کند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.