روز نخست جودو، یک مدال طلا و 2 برنز برای ایران

در نخستین روز رقابت‌های جودوی قهرمانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار می‌شود، نمایندگان ایران صبح و عصر روزیکشنبه، پا به میدان مبارزه گذاشتند و در سه وزن نخست موفق به کسب یک مدال طلا و 2 برنز شدند.
برای ایران، علی سلحشور مدال طلا، محمد بداغی و امیرمحمد دفتری نیز برنز گرفتند.

نتایج کامل جودوکارهای ایران به شرح زیر است:
وزن 60- کیلوگرم؛ مهرداد بداغی در اولین مبارزه خود مقابل حریفی از قرقیزستان (میزبان) قرار گرفت و موفق شد وی را ایپون کند. بداغی در ادامه مقابل حریف ژاپنی شکست خورد تا دستش از مدال طلا کوتاه شود و شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان کند. بداغی در جدال با نماینده مغولستان و در پی یک مبارزه نفسگیر و سنگین موفق شد در زمان امتیاز طلایی، حریف سرسخت خود را ایپون کرده و به مدال برنز برسد.
وزن 66- کیلوگرم؛ علی سلحشور در بازی دوره‌ای پس از شکست مقابل نماینده قزاقستان، موفق شد در مبارزه دوم و همان ثانیه‌های ابتدایی حریف قرقیزستانی‌اش را ایپون و پس از امتیازشماری، مدال طلای خود را قطعی کند.
وزن 73- کیلوگرم؛ امیرمحمد دفتری در گام نخست مقابل حریف اهل کره جنوبی ایپون شد و تن به شکست داد. دفتری اما در مبارزه دوم خود موفق شد حریف قرقیزستانی خود را ایپون کرده و به پیروزی برسد. وی در مبارزه سوم نیز بار دیگر ایپون شد، این بار مقابل نماینده قزاقستان. بدین ترتیب و در پی شکست حریف قرقیزستانی، دفتری به مدال برنز بسنده کرد.
مسابقات جودوی ناشنوایان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه امروز(دوشنبه، 15 اسفند) ادامه خواهد یافت و دو نماینده ایران به نام‌های علی دهقان در وزن 81- کیلوگرم و حسین الله‌کریمی در وزن 90- کیلوگرم به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.