سایه ترس بر بازار کریپتو / حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش‌رو

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص ترس و طمع امروز نیز با کاهش مواجه شد. پیرو حرکت اخیر بیت‌کوین بسیاری از معامله‌گران نگران آینده بیت‌کوین و سرمایه‌شان در رمزارزها هستند. نزدیک‌ترین حمایت بیت‌کوین نزدیک به ۲۰هزار دلار قرار دارد، سوال اینجاست که آیا بیت‌کوین دوباره تا این سطح می‌رود؟ آینده بازار کریپتو چه می‌شود؟

"<yoastmark

شاخص ترس و طمع

شاخص Fear & Greed بیت‌کوین، امروز با کاهش چهار  واحدی به عدد ۲۶ رسید که این عدد در یک قدمی ترس شدید بر بازار قرار دارد. تحلیلگران با این که در چند روز گذشته انتظار متعادل شدن این شاخص و رسیدن آن به ناحیه خنثی را داشتند؛ امروز با دیدن شرایط بازار احتمال بازگشت این شاخص به ناحیه ترس شدید را در روزهای آینده می‌دهند.

اما مساله اینجاست که این شرایط تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟ با بررسی شاخص‌های سنتیمنت بازار و حجم معاملات چند روز اخیر، دیدگاه‌های متفاوتی را نسبت به بیت‌کوین و آینده آن منتشر می‌شود. اما در بین این دیدگاه‌ها، برخی از تحلیلگران بر این باورند که این ریزش بیت‌کوین به نوعی برای بازار لازم بود. آن‌ها حتی پیش‌بینی می‌کنند که در روزهای آینده بیت‌کوین سطوح حمایت پایین‌تر خود را نیز تست کند؛ اما در ادامه انتظار دارند این سقوط بیت‌کوین در سطوح پایین‌تر با حمایت بازار مواجه شود و دوباره روند صعودی قبل خود بازگردد.

در حال حاضر نزدیک‌ترین حمایت بیت‌کوین سطح ۲۰هزار و ۵۰۰دلار و پس از آن سطح ۲۰هزار دلار قرار است. که احتمال می‌رود قیمت این سطح را نیز تست کند. در مقابل نیز سطح ۲۱هزار و ۵۰۰دلار مقاومت اصلی پیش‌روی بیت‌کوین برای رسیدن آن به بالای ۲۲هزار دلار می‌باشد.

حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش‌رو بازار کریپتو

با این که بازار کریپتو غالبا با تحرکات بیت‌کوین پیش می‎‌رود، اما مهم است که سطوح حمایت و مقاومت‌های رمزارزهای اصلی بازار پس از بیت‌کوین را نیز بشناسیم.

کسب درآمد لحظه ای از اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف!

پیشنهاد امروز

قیمت اتریوم پس از سقوط به زیر منطقه حمایتی ۱۵۰۰ دلار، اکنون در نزدیکی بالای سطح ۱۴۰۰دلار درحال تثبیت است. حمایت اصلی بعدی آن نزدیک به ۱۳۶۵ دلار قرار دارد. که در زیر این سطح نیز ممکن است منطقه حمایت ۱۳۲۰ دلاری را مجددا آزمایش کند.

مقاومت پیش‌روی اتریوم در صورت شروع یک حرکت صعودی، سطح ۱هزار و ۴۵۰دلار است.

در سایر رمزارزهای بازار نیز داریم،

حمایت نزدیک کاردانو (ADA) سطح ۰٫۴۵ دلار است که در صورت شکست آن ممکن است کاهش شدیدتری در قیمت کاردانو رخ دهد.

بایننس‌کوین BNB  نیز به زیر منطقه حمایتی ۲۵۰ دلار رسیده‌است. اگر خرس ها  موفق شوند، خطر حرکت به سمت سطح ۲۳۵ دلار نیز وجود دارد.

سولانا (SOL) به زیر منطقه حمایت ۴۰ دلار رسید. درحال حاضر زیر سطح ۳۸ دلار معامله می شود. حمایت اصلی نزدیک آن، سطح ۳۵ دلار است، که در صورت از دست رفتن این سطح، قیمت می تواند به سمت منطقه حمایتی ۳۲ دلار کاهش یابد.

برای مشاهده چارت‌های قیمتی هر یک از رمزارزهای گفته شده، می‌توانید روی اسم هرکدام کلیک کنید.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.