سمینار آموزشی، نحوه حضور مفید و موثر در نمایشگاه بین‌المللی ایپاس 2024

نمایشگاه بین‌المللی ایپاس (IPAS) یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی و تجاری در حوزه امنیت، حفاظت و ایمنی در سطح منطقه است که هر ساله در تهران برگزار می‌شود و محلی است برای معرفی و نمایش آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های نوین در زمینه تجهیزات امنیتی، سیستم‌های حفاظتی و راهکارهای ایمنی. در همین راستا مسئولان برگزاری این نمایشگاه سمیناری را تحت عنوان نحوه حضور مفید و موثر در نمایشگاه های داخلی و بین المللی صبح روز یکشنبه 15 مهرماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را برای غرفه داران این نمایشگاه تخصصی برگزار کردند.

داوود آدینه دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران در ابتدای سمینار آموزشی، نحوه حضور مفید و موثر در نمایشگاه بین‌المللی ایپاس 2024 با تعریفی از نمایشگاه گفت: نمایشگاه‌ها محلی برای عرضه یا نمایش عمومی و یا سازمان یافته تولیدات هنری، صنعتی هستند که با هدف توسعه تجارت و انعکاس پیشرفت های فرهنگی برگزار می شود. شرکت های بزرگی چون بنز و اپل آخرین تولیداتشان را در نمایشگاه ها رونمایی می کنند زیرا نمایشگاه‌ها بهترین مکان برای عرضه محصولات، خدمات و تکنولوژی‌های به روز هستند.

وی ادامه داد: در ادبیات اقتصادی امروز از نمایشگاه‌ها به عنوان شتابدهنده فرآیند توسعه تجاری و صنعتی، موتور محرکه و هدایتگر توسعه صنعتی و انتقال تکنولوژی، استحکام‌بخش صنایع ملی و منطقه ای از طریق مهیا کردن فرصت‌های بازاریابی و فروش کالاها و خدمات و پدیده آورنده فرصت‌ها و انگیزه های سرمایه گذاری های خارجی در صنایع و زیر ساخت های ملی تعبیر می شود.

وی در ادامه به بیان تاریخچه ای از برگزاری نمایشگاه در جهان پرداخت و اظهار داشت: در کشور ایران اولین نمایشگاه بزرگ صنعتی در سال ۱۳۳۷ برگزار شده است.

معرفی انواع نمایشگاه‌ها و همچنین مراکز نمایشگاهی ایران، تعریف واژگان صنعت نمایشگاهی، نحوه عملکرد مجریان نمایشگاهی برای جذب مخاطب بیشتر، تعریف بازاریابی مستقیم و انواع اصلی آن از دیگر بخش‌های سخنرانی دکتر داوود آدینه بود.

در ادامه این سمینار دکتر مازیار میر محقق، پژوهشگر مدیریت و رهبری گفت: بنده به عنوان یک مشاور حرفه‌ای کسب و کار سالها است که در نمایشگاه‌های مختلف حضور گسترده داشته و دارم و به نظرم ما در این بخش دچار ضعف‌های بنیادی هستیم.

وی ادامه داد: برای برگزاری یک نمایشگاه حرفه‌ای، چه در سطح داخلی و چه بین‌المللی، زبان بدن در برقراری ارتباط مؤثر، جلب توجه مخاطبان و ایجاد تأثیر مثبت نقش مهمی دارد. شرکت‌کنندگان، اعم از مدعوین یا برگزارکنندگان، باید با توجه به محیط و هدف نمایشگاه، از زبان بدن خود به شیوه‌ای حرفه‌ای بهره ببرند.

وی افزود: زبان بدن شامل حرکات، حالت‌ها و رفتارهای غیرکلامی است که پیام‌های بسیاری در مورد احساسات و طرز فکر افراد به دیگران منتقل می‌کند. زبان بدن قوی و مناسب می‌تواند نشان‌دهنده‌ اعتماد به نفس بالا باشد و به افراد کمک کند تا در موقعیت‌های اجتماعی، حرفه‌ای و حتی شخصی تأثیرگذار باشند.

دکتر میر در ادامه درباره نحوه تماس چشمی و کنترل لبخند، حرکات دست و پا، سرعت حرکت و راه رفتن، تاثیر زبان بدن بر ذهن و فکر دیگران، کنترل تنفس و صدا، رعایت فاصله های اجتماعی توضیح داد و در انتها گفت: زبان بدن نقش کلیدی در برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها دارد. با رعایت این نکات هم برگزارکنندگان و هم مدعوین می‌توانند تصویری حرفه‌ای و مثبت از خود به جا بگذارند و تجربه بهتری برای همه افراد درگیر فراهم کنند. استفاده از زبان بدن به درستی باعث افزایش اعتماد به نفس، ایجاد روابط بهتر و بهبود کیفیت ارتباطات در طول نمایشگاه خواهد شد.

دکتر علیرضا تفرشی مدرس و پژوهشگر مهارت های نرم(Soft Skills) منابع انسانی، رفتار سازمانی، مدیریت تغییر، سبک های رهبری در بخش دیگر این سمینار درباره تست دیسک DISC  که یکی از محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین تست‌های رفتاری در جهان است توضیح داد و گفت: تست دیسک کاربردهای وسیعی در حوزه‌هایی فروش، رهبری، توسعه فردی، کانون‌های ارزیابی، جذب و استخدام، کار تیمی، تعارضات، تغییر، زوجین، دانش‌آموزی، کوچینگ، ورزش، مد و عملکرد دارد.

وی افزود: طبق این تست تمایلات رفتاری افراد در چهار بُعد اصلی تسلط‌گرایی، اثرگذاری، ثبات‌گرایی و قانون‌گرایی (وظیفه‌شناسی) سنجیده و در 15 الگوی رفتاری مشخص شده جای گذاری می شوند. مدیران باتوجه به این تست می توانند از تیپ های رفتاری کارمندانشان مطلع شده و در نمایشگاه ها در جایگاه درستی از آنان استفاده بهینه ببرند.

در ادامه این سمینار ایمان قدرتی توستانی به بیان مطالبی حول محور کاربرد نوین علوم شناختی در بازاریابی نمایشگاهی نورومارکتینگ و فرصت ها، بهینه سازی طراحی غرفه برای جلب توجه بازدیدکنندگان و همچنین تأثیر نورومارکتینگ بر مغز و چگونگی تصمیم گیری پرداخت.

در انتهای سمینار آموزشی نحوه حضور مفید و موثر در نمایشگاه بین المللی ایپاس پنل پرسش و پاسخ با حضور مدیران نمایشگاه برگزار شد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.