سه تصمیم جدید بانک مرکزی برای تسهیل واردات کالاهای اساسی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان، براساس تصمیم جدید بانک مرکزی علاوه بر تامین و تخصیص ارز برای واردات کالا‌های اساسی، سقف تسهیلات و حواله‌جات نیز افزایش یافت و کارمزد انتقال ارز نیز براساس این تصمیم را کاهشی شد.

در اقدام جدید بانک مرکزی به منظور تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی برای وارکنندگان کالاهای اساسی سقف تسهیلات ارزی کالاهای اساسی از 20 به 60 میلیون یورو افزایش پیدا کرد و  سقف حواله‌جات ارزی نیز از 5 به 30 میلیون یورو افزایش یافت؛ همچنین کارمزد انتقال ارز از منابع نیکو در تامین و تخصیص منابع ارزی برای کالاهای اساسی از 1.5 درصد به نیم درصد کاهش یافت.

عباس حاجی زاده، دبیر اتحادیه واردکنندگان دام و طیور ایران در این خصوص در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به سیاست‌های اعمال شده برای افزایش سقف حواله جات ارزی و تخصیص به موقع ارز اعلام کرد ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت مطلوبی بسر می‌برد.

دبیر اتحادیه واردکنندگان دام و طیور ایران در این نامه به رئیس کل بانک مرکزی تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی و تدابیر اخیر این بانک ازجمله افزایش سقف تسهیلات و حواله‌جات ارزی کالا‌های اساسی را موجب آرامش در حوزه تامین کالا‌های اساسی کشور دانست.

14010908095044357265510610

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.