سکه و دلار در اوج؛ مسئولان اقتصادی درحال فرافکنی

در واقع نیم نگاهی به شاخصه های اقتصادی البته اگر آمار ارائه شده از سوی مراکز رسمی را مورد استناد قرار دهیم نشان می دهد، نرخ تورم نقطه به نقطه آذرماه به مرز۵۰ درصدی رسیده و رشد نقدینگی نیز همچنان به روند افزایشی خود ادامه می دهد این در حالیست که سیاست های منفعلانه دولت نیز نتوانسته مرهمی بر زخم عمیق اقتصادی بیمار باشد و تنها کار مسئولان به وعده درمانی محدود شده است.

سکه و دلار در اوج

در این میان قیمت دلار در بازار ازمرز ۴۰ هزار تومان عبور کرده و سکه هم می رود تا قله ۲۰ میلیون تومانی را درنوردد .طبیعتا با گرانی نرخ ارزو طلا سایر کالاهای اساسی نیز از این گزند در امان نمانده و علاوه بر کالاهای اساسی کالاهای سرمایه ای همچون خودرو و مسکن نیز سعی دارند تا از این قافله عقب نمانند . اما آنچه در این شرایط باعث می شود تا آتش نگرانی ها در جامعه تنوره کشد فرافکنی های برخی از مسئولان و نمایندگانی است که گویا اساسا چیزی جز سخن پراکنی و اظهار نظرات غیر مسئولان راهکار دیگری را برای عبور از ابر چالش اقتصاد نمی دانند و همچنان درگیر وعده درمانیهایی هستند که خود بیش از دیگران مطمئنند هیچگاه محقق نمی شود و بازهم نوید کاهش نرخ تورم به زیر ۳۰ درصد را می دهند. نمونه این اظهارت را می تواند در مقصر شمردن مردم به عنوان آلوده کنندگان هوا و یا کاهش مبادلات تجاری با کشورهای اروپایی جستجوکرد.

البته این سخن پراکنی ها تنها به این موضوعات محدود نشده و تندروها دولتی و غیر دولتی تنها نقطه نجات اقتصاد کشور را نیز مورد هدف قرار داده اند و در حالیکه اقتصاد کشور تا گردن در با تلاق تحریم های غرب فرو رفته و حتی دولت متبوع نیز آمادگی خود را برای مذاکرات احیای برجام اعلام کرده برخی از افراد صاحب تریبون و رسانه ها همسو مذاکرات را نفی می کنند و همچنان سعی دارند تا از هر طریقی اعتراضات ماه های اخیر را به دشمنان خارجی نسبت دهند اگرچه که تردیدی وجود ندارد که شیطنت‌های برخی کشورها در شعله ور تر شدن اعتراضات نقش داشته است، اما نمی توان منکر آن شد آنچه بیشتر بر این نا آرامی‌ها دامن زده بی تفاوتی برخی از مسئولان و گروها بوده که فارغ از مشکلات معیشتی مردم و در حالیکه خط فقر روز به روز بیشتر می شود با تکیه بر درامدهایی که از رانت ناشی از تحریم نصیبشان می شود در حال جدال برای سعادتمند کردن دنیا وآخرت مردم هستند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.