شهادت 15 مأمور پلیس در۲ ماه؛ از عملیات رهایی گروگان‌ تا ترور و حمله گروهک تروریستی

فقط در عرض 2 ماه، پانزده مأمور پلیس شهید شده‌اند؛

*شهادت 5 مأمور مرزبانی در پی حمله گروهک تروریستی و اشرار مسلح 

5 نفر از مأموران مرزبانی سراوان ده دقیقه مانده به بامداد امروز در اثر حمله اشرار مسلح به یکی از برجک‌های مزه‌سر در هنگ مرزی سراوان به شهادت رسیدند، سه سرباز ودو کادر.

دو مأمور دیگر نیز در این حادثه مجروح شده است.

 گفتنی است مرزبانان هنگ مرزی سراوان حین کنترل و پایش مرز متوجه ورود یک گروه تروریستی شده و ضمن درگیری مسلحانه با آنان از ورود این گروه به داخل کشور جلوگیری کرده و در نهایت تروریست‌ها به آن سوی مرز متواری شدند.

* شهادت یک مرزبان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در 26 اردیبهشت

سرگرد قربانعلی پیری از مرزبانان هنگ مرزی زابل در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر بر اثر اصابت گلوله مجروح و بعد از دو روز به علت شدت جراحات وارده در شام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 شهید قربانعلی پیری ساکن شهرستان زابل و دارای چهار فرزند دو پسر و دو دختر بود.

*شهادت یاسر عبدلی ۲۴ اردیبهشت

سرگرد یاسر عبدلی پدر دو پسر بود که در 24 اردیبهشت در مبارزه با اشرار مسلح به شهادت رسید آن هم به خاطر نجات ناموس مردم.

 جریان گروگانگیری در بم‌ را که شنیده‌اید، اشرار مسلح در قبال آزادی یک زندانی یک مادر و دختر را در بم به گروگان گرفته و به خاش برده و قصد داشتند مثل فیلم‌های سینمایی به خارج از کشور منتقل کنند؛ متوهم شده بودند اما این مأموران پلیس بودند که نقشه‌شان را نقش بر آب کرده و ناموس مردم را نجات داده و در همین عملیات رهایی گروگان‌ها، یاسر عبدلی یکی از افسران شجاع، متعهد و متخصص پلیس بر اثر اصابت گلوله اشرار به شهادت رسید.

*شهادت فرمانده پاسگاه انتظامی چارک بندرلنگه 21 اردیبهشت

شهید محمدرضا اسداللهی پدر یک دختر و یک پسر، فرمانده پاسگاه انتظامی چارک بندرلنگه، در تاریخ 21 اردیبهشت ماه از جابه‌جایی موادمخدر توسط تعدادی از قاچاقچیان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد. در ادامه مأموران با تشکیل اکیپی نسبت به پایش محورهای مواصلاتی و کنترل حوزه استحفاظی اقدام کرده که در این راستا به یک دستگاه خودروی سواری که توسط یک خودروی دیگر اسکورت می‌شد مشکوک شده و نسبت به توقف آن اقدام کردند، اما قاچاقچیان به دستور ایست پلیس توجهی نکرده و اقدام به فرار کردند و در این عملیات تعقیب و گریز خودروی اسکورت با ضربه به خودروی مأموران منجر به واژگونی ماشین پلیس شد که در این حادثه سرگرد محمدرضا اسداللهی فرمانده انتظامی چارک به درجه رفیع شهادت نائل شد.گفتنی است در ادامه خودروی قاچاقچیان با تلاش مأموران متوقف و ضمن دستگیری متهم 150 کیلو تریاک کشف و ضبط شد.

* شهادت مامور پلیس امنیت اقتصادی 19 اردیبهشت

شهید مهدی هادی متأهل، از مأموران پلیس امنیت کشور که در تاریخ 19 اردیبهشت در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مشروبات الکی به شهادت رسید آن هم در هنگام گشت‌زنی در مسیر زنجان ـ تبریز و هنگام توقف یک دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق که مأموران پلیس با قاچاقچیان درگیر شده و مهدی هادی در این درگیری بر اثر برخورد عمدی خودروی قاچاقچیان و به شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد. لازم به ذکر است که قاچاقچیان که مذبوحانه بعد از جنایت پا به فرار گذاشته بودند بعد از تعقیب و گریز دستگیر شده و دو دستگاه خودرو توقیف و مقادیر زیادی کالای ممنوعه از آنها کشف و ضبط شد. همچنین سه نفر متهم نیز دستگیر شدند.

* رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر دریابانی هرمزگان18 اردیبهشت

شهید مسعود پرکاس، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر دریابانی هرمزگان که 18  اردیبهشت در عملیات مبارزه با سوداگران مرگ در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید.

*دستگیری قاتل فراری و شهادت مامور کلانتری 16 اردیبهشت

شهید سعید ربیعی، پدر دو پسر و یک دختر، از کارکنان کلانتری 13 اهواز که 16 اردیبهشت در عملیات دستگیری قاتل فراری به شهادت رسید، گفتنی است در پی وقوع سه فقره قتل در شهرستان اهواز مأمورانی نوپو به محل اعزام شده و محل مورد نظر را در منطقه کیانپارس اهواز محاصره کرده و در نهایت قاتل فراری کشته شد. گفتنی است یک قبضه سلاح شکاری، یک قبضه سلاح کلت‌کمری، یک عدد نارنجک عمل نکرده 40 تکه نظامی از فرد شرور کشف و ضبط شد.

* عملیات مبارزه با شرور در اصفهان و شهادت مامور گشت پلیس  14 اردیبهشت

شهید مهدی یزدی، پدر یک دختر و یک پسر، که در تاریخ 14 اردیبهشت در عملیات مبارزه با شرور در اصفهان به درجه رفیع شهادت نائل شد. بر پایه این گزارش یک دستگاه خودروی واحد گشت انتظامی اصفهان در درگیری با افراد شرور دچار سانحه می‌شود که سرگرد مهدی یزدی بر اثر جراحات وارده به مقام رفیع شهادت نائل شد.

* ترور رئیس پلیس آگاهی سراوان و همسرش در ترور ناجوانمردانه 10 اردیبهشت

شهید علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان ، پدر یک دختر و یک پسر در تاریخ 10 اردیبهشت هنگامی که به همراه همسرش و با خودروی شخصی در حال تردد بود، با اصابت گلوله‌های پیاپی اشرار مسلح به شهادت رسید.

* پایش مرزی و شهادت مامور مرزبانی اول اردیبهشت

شهید سجاد قدمی،از کارکنان مرزبانی قروه، در عملیات پایش مرزی بر اثر حادثه در اول اردیبهشت ماه به شهادت رسید.

* اصابت گلوله قاچاقچیان موادمخدر به سینه سعید مریدی

شهید سعید مریدی، پدر دو پسر و یک دختر، در 22 فروردین ماه بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید؛ شهید مریدی در عملیات مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر در دهستان رودخانه‌بر شهرستان رودان بر اثر اصابت گلوله به سینه شهید شد.

قصه ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی مأموران پلیس حکایت عجیب و غریبی نیست؛ قصه پرتکرار ساعت‌ها و روزهایی است که می‌آیند و می‌روند؛ از نقطه صفر مرزی و کنار سیم خاردارها گرفته تا بالای برجک و وسط کویر و داخل شهرها و روستاها؛ در راه مبارزه و برخورد با سارقان و زورگیران و قاچاقچیان تا دفاع از ناموس و جان و مال مردم.

اینها همان «مجاهدان فی سبیل الله» هستند؛ همان مردان بلند بالای انتظامی کشور که رهبری مدالش را بر سینه‌شان آویخت.

یاد و خاطره شهدای گلگون کفن پلیس گرامی باد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.