صعود بسکتبال ایران در پاور رنکینگ انتخابی جام جهانی

به گزارش اقتصاد جوان نیوز ، رقابت‌های پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال، اوایل شهریور ۱۴۰۱ برگزار شد. تیم ملی ایران با برد مقابل ژاپن و باخت برابر استرالیا به کار خود در این پنجره پایان داد تا در پاور رنگینک تیم‌های قاره آسیا – اقیانوسیه یک پله صعود کند.

در این رده‌بندی که بر اساس قدرت و شانس تیم‌ها برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۳ اعلام می‌شود، تیم ملی ایران نسبت به قبل از پنجره چهارم انتخابی‌ها یک پله صعود کرده تا در رتبه پنجم آسیا قرار بگیرد.

تیم ملی استرالیا (بدون باخت در چهار پنجره قبل) در رتبه نخست قرار دارد، لبنان، نیوزیلند و فیلیپین هم به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند. ایران نیز با یک پله صعود تیم پنجم این رده‌بندی است. یکی از دلایل صعود ایران دو باخت قزاقستان مقابل چین و بحرین است.

صعود بسکتبال ایران در پاور رنکینگ انتخابی جام جهانی

ژاپن، چین، اردن، بحرین، عربستان، قزاقستان و هند هم به ترتیب در رتبه‌های ششم تا دوازدهم هستند.

پنجره پنجم (ایران با چین و استرالیا) آبان ماه برگزار می‌شود و پنجره ششم که پنجره پایانی است (ایران با ژاپن و چین) اسفندماه برگزار خواهد شد. ایران در گروهF مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ با تیم‌های استرالیا، چین، ژاپن، قزاقستان و بحرین هم گروه است، البته شاگردان ارمغانی در این مرحله طی پنجره‌های چهارم، پنجم و ششم فقط با تیم‌های ژاپن، چین و استرالیا دیدار می‌کند. 

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.