طلا یا سکه بخریم؟/ پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه در آینده

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، بازارهای مالی از جمله طلا و سکه در روزهای اخیر تحت تاثیر سیگنال‌هایی از مذاکرات وین و بازار دلار در کشورهای اطراف روند افزایشی داشتند. سکه بار دیگر به کانال ۱۴ میلیون تومان رفته است. طلا نیز وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است.

اما کارشناسان همچنان نوسانات این بازار را تحت تاثیر نوسان موجود در دلار می‌دانند.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت طلا و سکه در ایران، غیرقابل پیش‌بینی شده و عموما به نوسانات دلاری وابسته است.

او توضیح داد: به نظر می‌رسد اختلاف میان قیمت واقعی دلار و قیمت کنونی آن، ناشی از نرخ تسعیر ارز برای واردات کالاهایی مانند کالاهای لوکس، لوازم الکترونیک و … است. واردات این کالاها با دلار کنترل شده، نشان می‌دهد که قیمت دلار در بازار غیرمتشکل یا سامانه نیما، نرخ واقعی نیست.

این کارشناس بازارهای مالی افزود: حبابی که در سکه مشاهده می‌شود، انتظارات تورمی و نرخ پیش‌بینی شده دلاری است که براساس آن، قیمت سکه را ارزیابی می‌کنند.

آقابزرگی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی موسسات مطالعاتی در دنیا، تغییرات چندانی در قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی دیده نمی‌شود. اما با توجه به این که قیمت طلا و سکه در کشور متاثر از نرخ دلار است، قیمت طلای آب شده یا سکه، با افزایش همراه خواهد بود.

طلا و سکه بخریم؟

او در رابطه با زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه کشور گفت: سرمایه‌گذاران و مردم عادی باید بخشی از سرمایه خود را در بازارهای مختلف پخش کنند. بخشی از سرمایه، در شرایط مناسب می‌تواند وارد شود. بخش دیگر را هم می‌توان در بازارهایی مثل طلا سرمایه‌گذاری شود. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بازار، سکه طلا و بهتر از آن گواهی سپرده طلا است که در بورس نیز عرضه می‌شود.

چندی پیش نیز، علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اخبار برجامی، انتظار می‌رود که سکه روند صعودی را طی کند و حتی حباب سکه نیز طی این روند بیشتر شود.

با بیش از 23 درصد سود روزشمار قطعا برنده‌ای

با بیش از 23 درصد سود روزشمار قطعا برنده‌ای

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

او افزود: اما با توجه به اینکه نرخ بهره در آمریکا افزایش شدید یافته و اونس نیز توان افزایش را ندارد، انتظار نمی‌رود که قیمت سکه امامی بالاتر از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

مطالعه بیشتر:

انحصارطلبی فروش طلا شکست؟/ شرایط فروش طلا در اینترنت

در بازار چه گذشت؟

اما بازار طلا و سکه در روز گذشته چه روندی را طی کرد؟

طلا و سکه دیروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را دیروز افزایشی اعلام کرد. هر گرم طلای ۱۸عیار تا یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۹۳ تومان نیز داد و ستد شد.

قیمت سکه طرح جدید نیز دیروز روند افزایشی داشت و به قیمت ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح قدیم دیروز روند افزایشی داشت و به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

مطالعه بیشتر:

محدوده مقاومتی دلار شکست/ دلار از فاز انفعال خارج شد؟

افزایش قیمت‌ طلا و سکه

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را افزایشی و یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۵۳۹ تومان اعلام کرد.

این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را نیز افزایشی و حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۲۲٫۰۳ دلار اعلام شده است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.