عملکرد ما بر اساس روابط عمومی تبیین گر و تحلیلگر صورت میگیرد

فاطمه سراوانی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ابتدای سخنان خود گفت: همانطور که از تعریف روابط عمومی و وظایف آن مشخص شده است یکی از اصلی ترین وظایف روابط عمومی، ارتباط سازنده سازمان به صورت شفاف، سازنده و مستمر با عموم جامعه است.

سراوانی در ادامه افزود: در همین راستا در جهت ارتباط با مخاطبان بخش کشاورزی استان با استفاده از زیرگروه های مختلف اعم ازانتشارات، تحقیقات، افکارسنجی و مطالعات و ارتباط مجموعه مدیران با مخاطبان بخش کشاورزی و انتشار خبرنامه ، فعالیت مثبت و مقبولی را انجام داده ایم .

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: یکی دیگر از وظایف روابط عمومی سازمان ، مدیریت بحران در بخش کشاورزی است، که استفاده از شبکه های مجازی و استفاده از پلتفرم های داخلی و رایج به صورت مستمر و موثر توانسته ایم گوش شنوایی برای انتقال دغدغه های کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی به مدیران سازمان باشیم .

فاطمه سراوانی درباره حضور روابط عمومی در بخش های مختلف معاونت های سازمان توضیح داد و گفت: ما در بخش های مختلف با در نظر گرفتن حوزه تخصصی آن معاونت و یا مدیریت و حتی در شهرستان ها یک رابط روابط عمومی داریم که اخبار و اطلاعات آن بخش را به مرکز روابط عمومی ارسال می کنند.

وی ادامه داد: اصرار ما بر این اصل است که باید بهترین افراد با در نظر گرفتن تخصص هر بخش در روابط عمومی ها سازمان گمارد شوند تا بتواند در ارتباط و اطلاع رسانی با بهره برداران و کشاورزان استان و همچنین با کارکنان و پرسنل سازمان هرچه بهتر و بیشتر مثمر ثمر باشند.

سراوانی گفت: از دیگر فعالیت های انجام شده در سازمان، ایجاد یک شبکه مویرگی در مراکز خدمات روستایی است که این شبکه در انتقال اخبار و اطلاعات تحقیقاتی و ترویجی و دستاوردهای جدید کشاورزی بین مخاطبان روستایی انجام می دهد.

وی اظهار داشت: حتی در روستاها برای اطلاع رسانی سریع برخی از اخبار مهم مثل شیوع آفت های مختلف، بارش های ناگهانی و سیل و…از بلندگوهای مساجد نیز استفاده میکنیم.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش یکی از وظایف روابط عمومی در برقراری ارتباط با بهره برداران و کشاورزان بشمار می رود. ما در 14 شهرستان با شناسایی کشاورزان پیشرو و آموزش این عزیزان در استفاده از پلتفرم ها و آشنایی آنها با فضاهای مجازی مختلف توانسته ایم در برقراری ارتباط و ارسال دوسویه اطلاعات بخش کشاورزی، گام های خوب و مثبتی را برداریم.

سراوانی گفت: در بحث آموزش همچنین برای بروز رسانی اطلاعات رسانه ای و ارتباط مدیران و کارکنان روابط عمومی نیز فعالیت های خوبی انجام شده است که می توان به آموزش فن بیان، آشنایی با روابط عمومی دانش بنیان و همچنین آموزش عکاسی با موبایل اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه این گفت و گو گفت: ما در استان گلستان بخشی برای تحلیل محتوا و آنالیز پیام ها و اخبار رسانه های مختلف ایجاد کرده ایم ، ما در این بخش با نظرسنجی هایی توانسته است اطلاع رسانی دقیق تری را صورت دهیم .

سراوانی گفت: همه این موارد گفته شده بیانگر این است که ماموریت اصلی روابط عمومی ، یاری رساندن به مدیریت سازمان ، تحقق اهداف اصلی سازمان با اعتقاد به شفافیت، پاسخگویی به مخاطب و رعایت حقوق شهروندی با نگاه به این موضوع که مردم حق شناخت و نظارت بر عملکرد ما دارند و در این بین حق مردم در نقد و ارزیابی عملکرد سازمان را محترم می شماریم.

فاطمه سراوانی در پایان این گفت و گو گفت: اداره کل روابط عمومی سازمان در دو حوزه روابط عمومی تبیین گر و روابط عمومی تحلیلگر برنامه ها و اقدامات خود را در سال 1402 نیز پیش خواهد برد و در این بین تقویت درک دوسویه بین سازمان و مخاطب را ماموریت ویژه خود دانسته و بر همین اساس ماموریت های خود را تبیین کرده ایم. و همچنین در راستای استراتژی اطلاع رسانی و رسانه ای سازمان نیز برنامه هایی را در دست اجرا داریم که این برنامه ازاصلی ترین وظایف روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در ارتباط با آموزش و خبررسانی بشمار می رود.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.