فرار سرمایه از بازار رمزارز ایران به دلیل تعریف اشتباه از تنظیم‌گری

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز، در سال‌های اخیر تعدادی صرافی ارز دیجیتال در کشور شکل گرفته‌اند که نهادهای متعددی خود را متولی قانون‌گذاری در مورد فعالیت آنها و نظارت بر عملکردشان می‌دانند. با وجودی که نهادهای قانونی و نظارتی موظف به حمایت از سرمایه‌های مردم هستند اما برخی فعالان این حوزه معتقدند نگاه اشتباه رگولاتوری، باعث فرار سرمایه از بازار رمزارز ایران شده است.

امید امین‌زاده رئیس هیات‌مدیره صرافی آبان تتر و بردیا احمدنیا هم‌بنیانگذار و مدیر عملیات ولکس، در بخشی از میزگردی که در تجارت‌نیوز برگزار شد به همین موضوع پرداخته‌اند. به اعتقاد آنها، رگولاتور باید مشخص کند که تعریف او از تنظیم‌گری مداخله است یا ارتقای نفع عمومی؟ این دو فعال صنعت رمزارز معتقدند که تا کنون، تعریف تنظیم‌گری در ایران بیشتر به سمت مداخله و محدودسازی گرایش داشته است. در نتیجه این نوع نگاه و به دنبال آن، مداخلات مستقیم نهادهای عمومی و اتخاذ تصمیمات بیش از حد سخت‌گیرانه، محدودیت‌هایی برای صرافی‌های ارز دیجیتال ایجاد شده که نتیجه آن سردرگمی فعالان این صنعت برای چگونگی توسعه کسب و کار خود و فرار سرمایه از بازار رمزارز ایران بوده است.

به اعتقاد مهمانان میزگرد تجارت‌نیوز، کاربر این بازار در حوزه جهانی فعالیت می‌کند؛ در نتیجه زمانی که صرافی‌های داخلی نتوانند نیازهای او را تامین کنند، به سمت نمونه‌های خارجی می‌رود که چالش‌ها و خطرات خاص خود را دارد.

در ویدئویی که در پیوست آمده، بخش دوم میزگرد تجارت‌نیوز را در مورد صنعت و بازار رمزارز ایران، با حضور امین‌زاده و احمدنیا مشاهده می‌کنید.

بخش نخست این میزگرد را در گزارش توسعه صنعت رمزارز در ایران ببینید.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.