فشار خرس‌های بازار رمزارزها بر بیت‌کوین/ ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یافت؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصادجوان نیوز : در شب گذشته بیت‌کوین با فشار خرس‌های بازار رمزارزها، به زیر ۲۳هزار و ۵۰۰دلار رسید. در ادامه این حرکت بیت‌کوین، شاخص دامیننس به محدوده ۴۱٫۹درصد رسید.

روند 4 ساعته دامیننس بیت‌کوین
روند ۴ ساعته دامیننس بیت‌کوین، Tradingview

شاخص دامیننس بیت‌کوین

شاخص دامیننس بیت‌کوین همچنان در روند نزولی خود قرار دارد. در ادامه تحرکات دیشب بیت‌کوین، این شاخص دوباره به زیر ۴۲درصد سقوط کرد. این شاخص بیانگر سلطه بیت‌کوین بر بازار رمزارزها است. به نظر برخی تحلیلگران بازار، این شاخص به اعداد پایین‌‌تر نیز خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود اگر دامیننس بیت‌کوین زیر ۴۲درصد تثبیت شود؛ احتمال سقوط آن به زیر ۴۰درصد افزایش خواهد یافت.

همزمان با کاهش شاخص دامیننس، سایر رمزارزهای بازار اکثرا کاهش کمتری را نسبت به بیت‌کوین تجربه کردند. اتریوم همچنان بالای سطح ۱۶۵۰دلار قرار دارد. سولانا و کاردانو نیز هرکدام به ترتیب بالای سطوح ۴۲دلار و ۰٫۵۱دلار معامله می‌شوند. گفتنی است این شرایط فعلا برای آلت‌کوین‌ها مطلوب بوده ولی در ادامه احتمال نزول بیشتر آن‌ها در پی اصلاح بیشتر بیت‌کوین وجود خواهد داشت.

روند 4 ساعته بیت‌کوین
روند ۴ ساعته بیت‌کوین، Tradingview

کندل ماهانه بازار رمزارزها

کندل ماهانه بیت‌کوین توانست خود را بالای ۲۳هزار دلار ببندد. البته تلاش گاوها بر این بود که سطح کندل را به بالای ۲۳هزار و ۵۰۰دلار برسانند. البته این شرایط نیز برای بیت‌کوین مناسب است و شرایط بدی نیست.

به گفته تحلیلگران، فشار فروش این دو روز اخیر دلایلی داشت که یکی از این دلایل نزدیک آخر ماه به روند صعودی بیت‌کوین بود. معمولا در هنگام رسیدن بازار کریپتوکارنسی به انتها کندل ماهانه خود، فشار فروش در بازار افزایش می‌یابد. البته این موضوع همیشگی نیست؛ اما در زمان‌هایی که بازار به طور مثال روندی نزولی دارد و برای مدتی شروع به اصلاح و افزایش قیمت می‌کند. در چنین شرایط انتها کندل ماهانه برای بسیاری از فعالان بازار پراهمیت محسوب می‌شود. از این رو خرس‌ها و گاوهای بازار تلاش می‌کنند تا انتها کندل ماهانه را به سمت دلخواه خود ببرند.

با بسته شدن کندل ماهانه بازار رمزارزها، به عقیده برخی سرمایه‌گذاران، امید در این بازار افزایش یافت. البته این وضعیت همچنان برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در بازار کریپتوکارنسی همچنان پررسیک محسوب می‌گردد. اما با ادامه این روند بیت‌کوین، برخی سرمایه‌گذاران احتمال می‌دهند که پایان سیکل نزولی بازار برای میان مدت نزدیک شده‌است و می‌توان امید داشت که در آینده، بیت‌کوین و سایر بازار وارد راند صعودی دیگری بشوند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.