فصل رشد آلت کوین ها فرا رسیده است؟

 بعد از رشد تقریبا 90 درصدی قیمت بیت کوین از کف 15 هزار دلاری در سه ماه اخیر، شاهد رشد چشمگیر آلتکوین ها نبودیم، آلتکوین ها که معمولا بعد از صعود قیمت بیت کوین رشدهای چند برابری نسبت به بیت کوین می کنند، در این دوره از رشد بیت کوین هنوز حرکت چشمگیری از خود نشان نداده اند و بعضی از آنها همچنان در کف قیمتی خود قرار دارند، برای مثال رمزارز دوج کوین از آغاز حرکت صعودی بیت کوین در ژانویه 2023 تاکنون که رشد 90 درصدی را تجربه کرده است، کمتر از 10 درصد افزایش قیمت داشته است، یا حتی رمزارز چین لینک از ژانویه تاکنون 30 درصد رشد کرده است که نسبت به بیت کوین ناچیز بوده است، این رشد نکردن آلتکوین ها فقط محدود به این دو رمزارز نمی شود، تقریبا تمام آلتکوین ها دارای چنین موقعیتی هستند.

اما آیا باید منتظر رشد آلتکوین ها باشیم یا خیر، اتفاقی که در صورت روی دادن آن سرمایه گذارن و معامله گران به سود های زیادی دست پیدا می کنند.

همیشه وقتی که سرمایه گذارن و معامله گران بازار کریپتو می خواهند وضعیت آلتکوین ها را بررسی کنند در گام اول به سراغ تحلیل وضعیت دامیننس بیت کوین و چارت آن می روند، شاخص دامیننس بیت کوین مانند دماسنج بازار رمزارز عمل می کند که می توان از طریق آن به اطلاعات زیادی در مورد بازار دست پیدا کرد.    

دامیننس به معنای تسلط به بازار است، زمانی که صحبت از دامیننس بیت کوین می شود منظور آن میزان تسلط بیت کوین از نظر سرمایه بر کل سرمایه بازار رمزارز است.

شاخص دامیننس بیت کوین اکنون روی عدد  47.73 درصد قرار دارد که از کف 38 درصدی خود در سپتامبر 2022 تقریبا 23 درصد رشد داشته است. همین موضوع باعث شد که آلتکوین ها در این مدت اولا ریزش بیشتری را نسبت به بیت کوین داشته باشند و دوما رشد کمتری را نسبت به آن تجربه کنند.

فصل رشد آلت کوین ها فرا رسیده است؟

نمودار شاخص دامیننس بیت کوین در تایم هفتگی

همانطور که در نمودار بالا مشخص است شاخص دامیننس به محدوده 47 درصد تا 49 درصدی وارد شده است، از سال 2021 تاکنون هرموقع که دامیننس به این محدوده وارد شده است پس از آن تسلط بیت کوین به بازار رمزارز کاهش یافته است که باعث رشد تسلط آلتکوین ها بر بازار شده است، علاوه بر این اندیکاتور RSI  دامیننس به محدوده اشباع وارد شده است که نشان از ریزش قریب الوقوع آن دارد.

در صورت ریزش دامیننس بیت کوین و ثبات قیمتی آن به طور قطعی می‌توان گفت رشد خوبی در انتظار آلتکوین ها خواهد بود که خیلی از معامله گران و سرمایه گذاران زیادی اکنون منتظر وقوع آن هستند.

معامله گران حرفه ای بازار رمزارز از فرصت آلت سیزن یا آلت پارتی برای افزایش بیت کوین های خود استفاده می کنند، آنها معمولا همیشه بیت کوین هولد می کنند و زمانی که دامیننس در اوج خود قرار دارد سرمایه بیت کوینی خود را به آلتکوین تبدیل می کنند و بعد از رشدهای چند برابری نسبت به بیت کوین، آنها را به بیت کوین های بیشتری تبدیل می کنند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.