قانون‌گذاری بازار رمزارز در برزیل

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان ، به تازگی بسیاری از دولت‌ها سعی بر قانون‌گذاری و معرفی فناوری‌های نوین مرتبط با بازارهای مالی وابسته به کریپتو دارند. چندی پیش سران قزاقستان و کره جنوبی اقدام به ویرایش قوانین مرتبط با رمز ارز ها کردند. اکنون موج تحول به کشور بزریل رسیده است و به نظر می‌رسد همچنان ادامه داشته باشد.

آغاز اقتصاد رمزنگاری در برزیل

رئیس ناظر بر بازارهای مالی برزیل خبر از صدور حکمی در روزهای آتی داد. این حکم به نهادهای منصوب شده توسط دولت اجازه نظارت بیشتر و بهتر بر رمزارزها را می‌دهد. به نقل از روزنامه (اُ گلوبو)، ژائو پدرو ناسیمنتو، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل اظهار کرد که اقتصاد رمزنگاری در کنار اقتصاد سنتی معنا پیدا می‌کند. همچنین قوانین تازه به سازمان قدرت به رسمیت شناختن توکن‌ها به عنوان اوراق بهادار را می‌دهند.

روزنامه اُ گلوبو در ادامه افزود، انتظار می‌رود سازمان بورس و اوراق بهادار بر روی تمامی دارایی‌های دیجیتال که با مفهوم امنیت خوانایی داشته باشند، قانون‌گذاری کند. همچنین به نظر می‌رسد بانک مرکزی به عنوان نهاد نظارتی بر رمزارز‌هایی که به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی نمی‌شوند عمل کند.

آقای ناسیمنتو مقررات ارزهای دیجیتال تاکنون را بسیار خوب ارزیابی کرد. وی همچنین گفت: سازمان بورس در حال تمرکز بر پروژه مالی غیر متمرکز (دیفای) موسوم به (بازار سرمایه باز) است. پروژه مذکور با همکاری بانک مرکزی برزیل راه‌اندازی خواهد شد. در این پروژه هدف، تامین مالی غیر متمرکز از طریق این بازار به وسیله انتقال وجوه است. انتظار می‌رود این پروژه در سال آینده راه‌اندازی شود.

آیا بازار رمز ارز برزیل به وسیله قانون محدود می‌شود؟

ژائو ناسیمنتو اواخر سال گذشته مدعی شد مقررات سازمان بورس مانع توسعه بازار داخلی رمز ارز ها نخواهند شد. او همچنین اعلام کرد: اجتناب از ایجاد قوانین است که می‌تواند این بخش را به نابودی بکشاند.

رمز ارز داخلی برزیل

ماه گذشته بانک مرکزی این کشور اظهار کرد که به دنبال تشدید مقررات رمزارزها است. به گفته نهاد مذکور پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به تقویت کسب و کارهای داخلی کمک فراوانی خواهد کرد. همچنین این ارز که با نام رئال دیجیتال نیز سناخته می‌شود، کمک شایانی به رشد هر چه سریع‌‌تر کسب و کارهای کوچک خواهد کرد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.