قیمت دلار امروز / اسکناس آمریکایی در بازار آزاد کمیاب شد؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز روز گذشته قیمت دلار در کانال جدیدِ ۵۵ هزار تومانی معامله شد. افزایش قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار آزاد ۴۵۸ تومان بود و بازار ارز به سیگنال‌های خبری نیز جواب نداد.

قیمت انواع ارز 12 اردیبهشت 1402

طی پنج روز گذشته قیمت دلار روند افزایشی داشته است. این اسکناس تنها روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت به سیگنال استیضاح وزیر صمت واکنش نشان داد و کانال عوض نکرد. این در حالی است که قیمت دلار و درهمِ مرکز مبادله ارز و طلا از چهارشنبه ۶ اردیبهشت تا روز گذشته فریز شده و تغییری نداشته است.

صبح دیروز ماده ۱۲ طرح مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد. بر اساس این مصوبه مقرر شد انتقال املاک با انواع کاربری، انواع خودرو سواری، انواع طلا، نقره، جواهرات، انواع ارز و انواع رمز پول مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شوند. اما بازار ارز به این خبر نیز واکنشی نشان نداد.

تهدید توییتری فرزین جواب می‌دهد؟

موضوع مالیات بر عایدی سرمایه از سوی بازیگران بازار ارز شوخی محسوب می‌شد. معامله‌گران به طعنه از تعبیر فیک برای این خبر استفاده می‌کردند. آنها می‌گفتند وقتی استیضاح وزیر و برکناری مدیر کل نمی‌تواند قیمت دلار را کنترل کند، مالیات بر سرمایه هیچ‌کاره است.

سهمیه دلاری صرافی‌ها قطع شده، تقاضای دلار در بازار آزاد بالا رفته و دلار در این بازار کم است. این‌ها دلایلی است که از سوی فعالان بازار ارز برای افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر مطرح می‌شود.

روز گذشته رئیس‌کل بانک مرکزی در توییتر خطاب به فعالان اقتصادی کشور هشدار داد: «نمی‌توان ارز را از بازار غیررسمی دریافت کرد و همزمان به چشمداشت تخصیص ارز منتظر ماند تا مابه‌التفاوت آن را به‌دست آورد.

او در این توییت تاکید کرده بود که سیاست بانک مرکزی کوچک‌سازی بازار غیر رسمی است. ورود به بازار غیر رسمی معادل پول‌شویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

روز گذشته اسکناس آمریکایی همچنان بر موج صعودی سوار بود. دلار یک کانال بالاتر نشست و با قیمت ۵۵ هزار و ۵۱ تومان معامله شد.

قیمت دلار از ۶ اردیبهشت تا روز گذشته در کانال‌های قیمتی جدید نوسان دارد. این روند به طور پیوسته در بازار آزاد حاکم است؛ اما قیمت‌ها در مرکز مبادله دلار و طلا تغییری نکرده است. تنها اسکناسی که در روزهای اخیر اندکی نوسان داشته، اسکناس و حواله یورو بوده است.

قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل با رقم ۴۱ هزار و ۹۶۶ تومان درج شد و دلار حواله نیز مانند روزهای قبل با قیمت ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است.

قیمت ارزهای موثر

با وجودی که دیروز قیمت اسکناس یورو در بازار آزاد ۶۸۲ تومان افزایش داشت اما سایت بازار متشکل با رقمی پایین‌تر، قیمت این اسکناس را اعلام کرد. روز گذشته در سایت مذکور قیمت اسکناس یورو ۳۱۷ تومان کاهش داشت و با قیمت ۴۶ هزار و ۲۹۷ تومان اعلام شد.

یوروی حواله نیز ۲۸۸ تومان ارزان شد و و با قیمت ۴۲ هزار و ۸۸ تومان عرضه شد.

گفتنی است دیروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲،  قیمت یورو در بازار آزاد ۶۱ هزار و ۱۵۱ تومان معامله شد.

روز گذشته قیمت درهم با رقم ۱۵ هزار و ۵۵۰ تومان در بازار آزاد مبادله شد. این در حالی بود که صبح دیروز نیز قیمت این ارز همانند روزهای گذشته با قیمتی ثابت در سایت بازار متشکل اعلام شد.

قیمت درهم سایت بازار متشکل ارزی ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان درج شد. اسکناس درهم نیز در این مرکز با قیمت ۱۱ هزار و ۴۲۷ تومان نرخ‌گذاری شد. همچنین قیمت دلار درهم ۵۷ هزار و ۶۸ تومان محاسبه می‌شود.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.