قیمت دلار توافقی امروز 19 دی 1401

به گزارش اقتصاد جوان نیوز قیمت دلار توافقی امروز ۱۹ دی در بازار اعلام شد.

قیمت دلار توافقی امروز ۱۹ دی

امروزدوشنبه 19 دی در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، قیمت دلار 39 هزار و 100 تومان اعلام شد.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان)مقدار تغییردرصد تغییرتاریخ
۳۹,۳۶۷۴۱۷۱.۰۵11:27
۳۸,۹۵۰۱,۱۵۰۲.۹۵روز قبل
۳۷,۸۰۰۳۲۴۰.۸۵۲ روز پیش

با اطلاعیه بازار متشکل ارزی از روز پنجشنبه 8 دی‌ماه دامنه نوسان از معاملات بازار توافقی حذف شد. طبق اطلاعیه شرکت مدیریت بازار متشکل ارز ایران، تمامی صرافی‌های بانکی و صرافی‌های تضامنی، در روز پنجشنبه 1401/10/08 براساس «کشف نرخ ارز توافقی بدون دامنه نوسان»، معاملات خویش را کمافی‌السابق انجام می‌دهند.

در این اطلاعیه آمده است: «تمامی صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران، نرخ کشف‌شده روزانه در بازار متشکل ارز ایران را به عنوان نرخ مرجع معاملات نقدی ارز روی تابلوهای اعلام نرخ درج کرده و فعالان اقتصادی، به صورت لحظه‌ای شاهد نرخ رسمی ارزها در تابلوی فروشندگان رسمی ارز خواهند بود.»

طبق اعلام بانک مرکزی، فروش ارز توافقی در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت و صادرات ایران، و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی برای اشخاص حقیقی بالای 18 سال با ارائه کارت ملی نیز فراهم شده است. متقاضیان ارز حداکثر 2 هزار یورو می‌توانند به‌صورت آن‌لاین یا حضوری، از صرافی‌ها و شعب منتخب بانک‌های عامل خرید کنند.

از اواخر خردادماه سال 1401 بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان، بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه‌اندازی کرد و امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی نیز فراهم شد.

این بازار طی ماه‌های اخیر سبب تأمین تقاضاهای خُرد مردم شده و به معیار مهم قیمت‌گذاری ارز تبدیل شده است.

قیمت دلار امروز نیز به صورت پلکانی افزایش داشت و فعلا در محدوده ۴۰ هزار تومانی تثبیت شده است. در آخرین معامله نقدی بازار معاملات آزاد تهران، این اسکناس آمریکایی با قیمت ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

سیگنال بازارهای همسایه نیز بر مدار دلار تهران است. دلار هرات امروز به قیمت ۴۰ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. قیمت دلار سلیمانیه وارد پله ۴۱ هزار تومانی شد و به قیمت ۴۱ هزار و ۹۰ تومان رسید. روند صعودی، درهم امارات را نیز وارد محدوده ۱۱ هزار ۴۲۰ تومانی کرد.

با وجود اظهارات سخنگوی اقتصادی دولت روند معاملات فردایی با شروع معاملات هر روز آغاز و تا روز بعد از آن نیز همچنان ادامه دارد و آنچه معامله‌گران کف بازار بارها تاکید می‌کنند این معاملات در داخل کشور و توسط واسطه‌گرها رخ می‌دهد. کمااینکه در بسیاری از نوسانات بازار معاملات فردایی به داد دولت رسیده است.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.