قیمت طلا و سکه امروز 4 اردیبهشت 1402 / بازار سکه رونق می‌گیرد؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز شروع کار بازارها در ماه جدید با امروز یعنی دوشنبه چهارم اردیبهشت مصادف شده است. قیمت طلا و سکه بعد از تعطیلات نوروز در کانال مشخصی نوسان داشت.

قیمت سکه و طلا 4 فروردین 1402

با این وجود قیمت طلا در بازار داخلی به دلیل افزایش قیمت انس جهانی و ورود به محدوده ۲۰۰۰ دلاری، در هفته گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است. این در حالی است که اواسط هفته گذشته قیمت طلای جهانی محدوده مذکور را از دست داد. انس جهانی طلا به جهت تعطیلی پایان هفته بازارهای بین‌المللی فعلا در قیمت ثابت ۱۹۸۳ دلار قرار دارد.

در آخرین معاملات بازار فلز گرانبها ( پنجشنبه ۳۱ فروردین)  قیمت طلا و سکه با روند افزایشی در برخی قطعات سکه آغاز به کار کرد. این در حالی بود که قیمت دلار کاهش نزدیک به ۱۷۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۵۴۸ تومان مبادله شد. روند کاهشی قیمت دلار متاثر از بازار نیمه تعطیل پایان هفته و تعطیلات عید فطر رخ داد.

بازارهای همسایه در تعطیلات یک هفته‌ای عید فطر به سر می‌برند؛ از این رو سیگنالی به دلار تهران نمی‌دهند. به نظر می‌رسد با وجود تعطیلی بازارهای مجاور و پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر هفته آرامِ اول اردیبهشت برای دلار، این هفته نیز بازار طلا و سکه در وضعیت باثباتی درجا خواهد زد.

گفتنی است بازیگران بازار فلز زرد می‌گویند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز ۵۲ هزار تومانی صعود کند.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

سکه امامی روز پنجشنبه ۳۱ فروردین با قیمت ۳۱ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان در آخرین معامله بسته شد. سکه بهار آزادی در روزهای پایانی هفته گذشته میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود. این قطعه در نهايت با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان به کار خود پایان داد.

در آخرین معامله هفته گذشته نیم،‌ ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر معامله شدند.  نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. ربع سکه، با رقم ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان مبادله شد. سکه گرمی نیز با قیمت ثابت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار فلز گرانبها معامله شد.

۳۱ فروردین حباب تمام قطعات با افزایش باز شد. حباب سکه امامی با افزایش نزدیک به ۲۰۰ هزار تومانی بیشترین رشد حباب را در خانواده سکه‌ها داشت.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.