قیمت طلا و سکه 1 دی 1401

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، قیمت طلا و سکه در آخرین روز آذر ماه با روند افزایشی همراه بود. در یک ماه گذشته قیمت‌ها در بازار فلز زرد روند صعودی داشت. به اعتقاد تحلیلگران بازار این تاثیر مستقیم قیمت دلار است که قیمت طلا و سکه را در مسیر رشد قرار داده است.

قیمت دلار بعد از ظهر دیروز به دنبال اخبار مذاکرات ایران روند کاهشی بود. درست در همین زمان قیمت طلا و سکه نیز کاهش داشت. به طوری که سکه بهار به کانال ۱۷ میلیون تومانی و ربع و نیم سکه نیز به محدوده ۱۱ و ۸ میلیون تومانی برگشتند.

این روند کاهشی اما امروز باز هم بر مدار قیمت دلار چرخید و افزایش داشت و قیمت طلا و سکه امروز گران شد.

هر چند انس جهانی طلا نیز با روند صعودی همراه بود و بالای محدوده ۱۸۰۰ دلاری باقی ماند اما به اعتقاد کارشناسان تاثیر انس طلا بر بازار داخلی فلز زرد به اندازه تاثیر دلار نیست. نسبت اثرگذاری این دو فاکتور بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، به اعتقاد برخی از آنها ۷۰ به ۳۰ است.

در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱.۸۱۲.۳۱ دلار معامله می‌شود.

قیمت طلا و سکه 30 آذر

امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۱،  قیمت سکه امامی در پله ۶ و ۷ کانال ۱۸ میلیون تومانی نوسان داشت. این قطعه از سکه که روز گذشته در انتهای پله چهارم کانال مذکور بسته شد، امروز کار خود را با روند صعودی آغاز کرد.

در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان معامله می‌شود.

سکه بهار آزادی با افزایش ۱۵۸ هزار تومانی به قیمت ۱۸ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان رسید. این قطعه از سکه امروز بیشترین رشد قیمت را در خانواده خود داشت. سکه بهار روز گذشته در پله آخر کانال ۱۷ میلیون تومانی بسته شد.

نیم سکه امروز ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۲ میلیون تومان در بازار معامله شد. البته به نظر می‌رسد قیمت این قطعه از سکه تا پایان ساعات معاملاتی تغییر کند.

سایت ساختن رو رایگان امتحان کن - واقعاً راحته

سایت ساختن رو رایگان امتحان کن – واقعاً راحته

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

ربع سکه کاهش محدود ۲۵ هزار تومانی داشت. این قطعه از سکه فعلا در کانال ۸ میلیون تومانی نوسان دارد و با قیمت ۸ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان معامله می‌شود. سکه گرمی امروز ۳۲ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۴ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان رسید.

قیمت طلا نیز امروز گران شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۰۹ هزار تومانی به قیمت ۷ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسید.

هر گرم طلا هم ۲۶ هزار تومان گران شد و با قیمت یک میلیون و ۷۶۷ هزار تومان مبادله شد. طلای دست دوم نیز امروز به قیمت یک میلیون و ۷۴۴ هزار تومان رسید.

حباب سکه امروز کاهش داشت. بیشترین مقدار کاهش حباب سکه مربوط به سکه گرمی با بیش از ۱۵۰ تومان کاهش و کمترین مربوط به سکه امامی با ۱۲ هزار تومان کاهش بود.

مذاکرات یا تحریم‌ها؛ کفه کدام سنگین‌تر است؟

به نظر می‌رسد با وجود تحریم‌های اخیر بین‌المللی علیه ایران، معامله‌گران توجه بیشتری به پیام‌های مربوط به آغاز دوباره مذاکرات برجام نشان داده‌اند.

پیش از این جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفته بود: «در صورت احیای برجام، بازارهای مالی موقتا کاهشی می‌شوند اما در صورت شکست مذاکرات، احتمالا فنر قیمتی آنها شکسته خواهد شد.»

به اعتقاد او، آینده بازارهای مالی به اخبار برجام و تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی بستگی دارد که دومی سیگنال صعودی را ارسال می‌کند.

البته برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود: «به نظر نمی‌رسد تحریم‌های آمریکا و اروپا در کوتاه‌مدت تاثیری داشته باشد. در یک ماه آینده روند بازار ارز کشور به همین صورت ادامه دارد اما تحریم گلوگاه‌های صادراتی کشور می‌تواند در درازمدت بر دلار اثر بگذارد.»

همچنین نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: «عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه، افزایش اونس جهانی و میزان تقاضا در بازار است. اونس جهانی در چند روز گذشته حدود ۵۰ دلار افزایش پیدا کرد اما بازار طلا بیشتر به نوسانات قیمت دلار توجه دارد.»

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.