ماجرای ورود تیم دراپر به دنیای ارز دیجیتال

به گزارش اقتصاد جوان نیوز تیم دراپر که یکی از سرمایه‌گذاران حوزه تکنولوژی است، از زمان عرضه بیت‌کوین، علاقه خود را به دنیای ارز دیجیتال نشان داده است و به تازگی داستان ورود خود به این بازار را در پادکست کوین تلگراف توضیج داده است.

تیم دراپر کیست؟

تیم دراپر، یکی از مشهورترین سرمایه‌گذاران آمریکایی است که به عنوان یکی از اولین سرمایه‌گذاران شرکت‌های تسلا، اسکایپ، توییتر و هات‌میل شناخته می‌شود. این سرمایه‌گذار 64 ساله، فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه استنفورد و کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) از دانشگاه هاروارد است.

در حال حاضر، سه فرزند (آدام، جس، بیلی) از چهار فرزند وی نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر فعالیت‌ می‌کنند. دراپر در کنار سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های حوزه تکنولوژی، در بیت کوین نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین

اولین خاطره تیم دارپر از ارز‌های دیجیتال، مربوط به زمانی می‌شود که وی با مردی کره‌ای آشنا شد که در حال خرید شمشیری دیجیتال به قیمت 40 دلار برای تولد پسرش بود. با دیدن این مرد، دراپر به تصور ایده ارزهای فیات دیجیتال برای خرید کالاها پرداخت. زمانی که ایده بیت‌کوین برای اولین در 2009 مطرح شد، دراپر نیز به دنبال رمزارزی مانند بیت کوین بود.

این سرمایه‌گذار بعد از، از دست دادن 40 هزار بیت کوین به دلیل ورشکستگی صرافی بیت‌کوین مت گوکس، امید خود را نسبت به بیت‌کوین از دست نداد. وی به خرید این ارز دیجیتال ادامه داد و در حرکتی جنجالی، 30 هزار بیت کوین شرکت ورشکسته تجارت الکترونیک سیلک رود را در مزایده وزارت دادگستری ایالات متحده در سال 2014 خریداری کرد.

علاقه خانواده دراپر به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

علاقه تیم دراپر به پسران وی، آدام و بیلی نیز منتقل شده است. آدام دراپر که نسل چهارم سرمایه‌گذاران این خانواده است، شرکت خود به نام Boost VC را که به سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شرکت‌های حوزه کریپتو می‌پردازد، در سال 2012 افتتاح کرده است. بیلی دارپر نیز در گفتگوهای خود، به ارزهای دیجیتال علاقه نشان داده است.

پیش‌بینی درباره بیت‌کوین

تیم دراپر تاکنون پیش‌بینی‌های متعددی را درباره بیت‌کوین مطرح کرده است. این سرمایه‌گذار در سال دسامبر 2014 پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین در سه سال به قیمت 10 هزار دلار خواهد رسید. این پیش‌بینی به حقیقت پیوست و قیمت بیت‌کوین در نوامبر 2017 از سطح 10 هزار دلار عبور کرد. این سرمایه‌گذار خطرپذیر در دسامبر سال 2019، قیمت 250 هزار دلار را تا پایان سال 2022 میلادی برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرد که به حقیقت نپیوست.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.