ماینرهای بیت کوین بیش از همیشه نیرو مصرف می‌کنند

داده‌های btc.com نشان می‌دهد دشواری استخراج که معیاری برای سنجش نیروی رایانشی برای کسب بیت‌کوین است، روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در همه زمان‌ها رسید. به‌روزرسانی دو هفته‌ای در حالی رشد ۳.۴ درصدی را نشان می‌دهد که در دوره قبل، رشد ۳.۲۲ درصدی را ثبت کرده بود. این شاخص امسال مدام در حال رشد بوده و تنها دو کاهش جزئی داشته است.

هر چند ارزش بیت کوین کمتر از نصف میزانی است که در دوره اوج خود در سال ۲۰۲۱ داشت اما بهبود مستمر این دارایی دیجیتالی در سال میلادی جاری، باعث شده است که استخراج‌کنندگان، عملیات استخراج خود را از سر گرفته یا گسترش دهند. کاهش هزینه‌های برق و موج جدید دستگاه‌های کارآمدتر هم به افزایش نیروی رایانشی کمک کرده است.

این امر به دو برابر شدن قیمت سهام ماینرها از جمله شرکتهای ماراتون دیجیتال هولدینگز و رایت پلتفرمز در سال میلادی جاری کمک کرده است.

با این حال، اگرچه نیروی رایانشی بیشتری وجود دارد اما هر استخراج‌کننده، بیت کوین کمتری دریافت خواهد کرد زیرا شبکه پس از پردازش موفقیت آمیز مقدار معینی از داده، مقدار محدودی از توکن جایزه را می‌دهد.

ولفی ژائو، سرپرست تحقیقات ماینرمگ (TheMinerMag) که بازوی تحقیقاتی شرکت مشاور استخراج رمزارز بلاکس بریج است، در این باره گفت: استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، در آستانه رسیدن تابستان، از برق ارزان‌تری برخوردار شده اند. همچنین دستگاه‌های جدیدتر و کارآمدتر هم با همان مقدار انرژی، نیروی رایانشی بیشتری تولید می‌کنند.

طبق داده‌هایی که توسط ماینرمگ گردآوری شده، حاشیه سود ناخالص شرکت‌های بزرگ استخراج کننده رمزارز عمومی در سه ماهه اول بهبود یافته است. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در سه ماهه قبل که هوای سرد در ایالت‌های دوستدار رمزارز مانند تگزاس، باعث افزایش قیمت برق شد و قیمت‌های پایین بیت‌کوین به طور مداوم باعث بحران نقدینگی و ورشکستگی در میان شرکت‌های استخراج‌کننده بزرگ مانند کور ساینتیفیک شد، با یکی از چالش‌برانگیزترین زمان‌ها روبرو شدند.

استخراج‌کنندگان رمزارز همچنین تلاش کردند تا با خرید دستگاه‌های جدید یا استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده کارآمد برای دستگاه‌ها، کارایی عملیات استخراج خود را قبل از تغییر کد بیت‌کوین که سال آینده صورت می‌گیرد، افزایش دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این تغییر، پاداش‌های بیت کوین را که منبع اصلی درآمد استخراج‌کنندگان رمزارز است، به نصف کاهش می‌دهد. بلاک‌چین بیت کوین در سال ۲۱۴۰، به سقف ۲۱ میلیونی خود خواهد رسید.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.