مدیریت اشتراک‌هایی که بی‌سروصدا حساب بانکی را خالی می‌کنند

هر زمان ممکن است برای یک حساب Spotify برای پخش موسیقی، Netflix یا Hulu یا Amazon Prime یا هر سه برای تماشای تلویزیون، کمک‌های Patreon برای پشتیبانی از پادکست‌های مورد علاقه‌تان، هزینه‌های ذخیره‌سازی ابری اضافی، پرداخت کنید.

شرکت‌ها می‌توانند از جریان ثابت پول شما تا زمانی که حساب خود را لغو کنید، لذت ببرند؛ در عوض، چون پرداخت‌ها به صورت خودکار انجام می‌شوند، لازم نیست به صورت‌حساب فکر کنید، فقط یک سرویس راحت دریافت می‌کنید، اما این امر همچنین ثبت نام برای اشتراک‌های جدید بیشتر و بیشتر را بدون پیگیری مبلغی که قبلا پرداخت می‌کنید، بسیار آسان می‌کند. آن هزینه‌های کوچک ماهانه به سرعت به یک پول زیاد تبدیل می‌شوند.

به همین دلیل است که باید زبانه‌های بهتری در اشتراک‌های خود داشته باشید. پلتفرم‌هایی مانند اندروید و iOS دارای سیستم‌های داخلی هستند که به شما کمک می‌کنند هر حسابی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید را پیدا کنید. این روش‌ها ممکن است همه چیز را پوشش ندهند، اما اینجاست که برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند وارد شوند. مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب کنید، چند ترفند برای لغو آسان اشتراک‌های فراموش شده‌ای که دیگر به آن نیاز ندارید، خواهید یافت.

اشتراک‌های اپل

هنگامی که یک برنامه را در iOS خریداری می‌کنید، اشتراک به Apple ID شما گره خورده است. برای مشاهده این پرداخت‌ها، تنظیمات را باز کنید و روی نام خود > iTunes & App Store > Apple ID خود > مشاهده Apple ID > اشتراک‌ها ضربه بزنید. در مرحله‌ای از این فرآیند، ممکن است مجبور شوید هویت خود را تایید کنید.

اکنون وقتی روی یکی از اشتراک‌های موجود در لیست ضربه می‌زنید، می‌توانید ببینید که آیا امکان تغییر طرح شما وجود دارد یا خیر. یا ممکن است پرداخت‌های خود را به طور کامل پایان دهید: به پایین صفحه بروید و دکمه لغو اشتراک را فشار دهید. حساب شما معمولا تا تاریخ پرداخت بعدی فعال می‌ماند، در این مرحله حساب شما را قطع می‌کند و از شما شارژ نمی‌گیرد.

اگر ترجیح می‌دهید اشتراک‌های خود را در رایانه‌تان مدیریت کنید، می‌توانید این کار را در iTunes انجام دهید. برنامه را باز کنید و به مسیر Account > View My Account > View Account بروید. در صفحه بعد، به تنظیمات بروید، عنوان اشتراک‌ها را بیابید و روی Manage در کنار آن کلیک کنید. فهرستی از اشتراک‌ها را می‌بینید، می‌توانید پس از هر موردی روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا طرح خود را تغییر دهید یا لغو کنید.

اشتراک‌های گوگل پلی

مانند iOS، اندروید یک صفحه منو در اختیار شما قرار می‌دهد که در آن می‌توانید تمام اشتراک‌های برنامه خود را مدیریت کنید. برنامه Play Store را باز کنید، روی دکمه منوی حساب خود ضربه زده و پرداخت‌ها و اشتراک‌ها را انتخاب کنید. فهرستی از خرید‌های مکرر را مشاهده خواهید کرد: برنامه‌های Play Store که مرتبا از شما شارژ می‌کنند. هر ورودی تعداد دفعات صورت‌حساب و مبلغ و همچنین تاریخ پرداخت بعدی را فهرست می‌کند.

برای مدیریت یکی از این موارد، روی آن ضربه بزنید. سپس گزینه Update را فشار دهید تا نحوه پرداخت را تغییر دهید یا اشتراک را لغو کنید تا تمام پرداخت‌های آینده لغو شود. پس از لغو، می‌توانید دوباره اشتراک کنید، اما برای انجام این کار، باید دوباره برای یک حساب جدید ثبت نام کنید.

اگر ترجیح می‌دهید اشتراک‌های خود را روی یک صفحه رایانه بزرگ‌تر انجام دهید، می‌توانید از طریق مرورگر به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از پورتال وب Play Store بازدید و برای مشاهده لیست کامل، روی اشتراک‌های من کلیک کنید. می‌توانید جزئیات پرداخت هر مورد را مشاهده کنید، طرح خود را به‌روزرسانی کرده یا آن را لغو کنید، فقط روی مدیریت در کنار هر اشتراکی که می‌خواهید تغییر دهید، کلیک کنید.

برای سایر سیستم عامل‌ها و دستگاه‌ها

روش‌هایی که در بالا توضیح دادیم، همه اشتراک‌هایی را که از طریق برنامه‌های تلفن همراه ثبت‌نام کرده‌اید، پیدا می‌کنند. با این حال آن‌ها هر پرداختی را دریافت نمی‌کنند؛ به عنوان مثال، اگر حساب نتفلیکس خود را از طریق وب سایت ایجاد کرده باشید، در صفحه نمایش‌های iOS یا اندروید ذکر شده نشان داده نمی‌شود.

اگر به برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل علاقه دارید، دوباره از این صفحه وب بازدید کنید که همه اشتراک‌های گوگل شما از جمله YouTube Premium و Google Drive را فهرست می‌کند. برای مدیریت یا لغو روی هر موردی کلیک کنید.

برای طرفداران مایکروسافت، این وب سایت همه اشتراک‌های مرتبط با مایکروسافت، مانند Office ۳۶۵، ذخیره سازی ابری OneDrive، Skype و Xbox Live را نمایش می‌دهد. هر ورودی دارای گزینه‌ای برای لغو اشتراک شما قبل از تاریخ صورتحساب بعدی است.

برای نظارت بر هزینه‌های خود نیازی به روش‌های پرداخت دیجیتال مدرن ندارید، می‌توانید این کار را با صورت حساب بانکی معمولی خود انجام دهید. اگر فکر می‌کنید اشتراک‌های فراموش‌شده ممکن است موجودی بانک شما را از بین ببرد، آخرین صورت‌حساب خود را خط به خط مرور کنید. به دنبال پرداخت‌هایی باشید که نمی‌شناسید که باید شامل نام سرویسی باشد که از شما صورتحساب می‌گیرد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.