مسیر کاهش قیمت دلار هموار شد؟ / گوشه چشم معامله‌گران به سیگنال‌های سیاسی

به گزارش اقتصاد جوان نیوز قیمت دلار در نخستین هفته خردادماه هر دو روند افزایشی و کاهشی را پشت سر گذاشت. سه روز ابتدایی هفته گذشته در هر روز دلار ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و بالای محدوده حمایتی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی معامله شد. این اسکناس در روزهای بعد کمی متعادل شد اما محدوده مقاومتی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی را حفظ کرد و در پایان هفته یک خبر سیاسی توانست قیمت اسکناس آمریکایی را به کانال ۵۱ هزار تومانی سوق دهد.

قیمت انواع ارز 6 خرداد 1402

خبر عزیمت پادشاه عمان به ایران که قرار است یکشنبه همین هفته انجام شود، توانست بازارهای مالی را با روند نزولی همراه کند. از همین رو برخی معامله‌گران بازار ارز معتقدند کاهش قیمت با شروع هفته جاری سرعت می‌گیرد. فعلا بازار منتظر نتیجه مذاکرات ایران و عمان است و به نظر می‌رسد تا مشخص شدن نتیجه این توافقات و تا پایان یافتن این سفر سیاسی، قیمت دلار در بازار آزاد روند کاهشی محدودی داشته باشد.

یکتانت

این سفر از آن جهت حائز اهمیت است که با توجه به سابقه میانجی‌گری عمان در ماجرای مذاکرات هسته‌ای، بسیاری امیدوارند که این بار هم پادشاه عمان حامل اخبار مثبتی از مذاکرات هسته‌ای باشد. این سفر به‌ویژه در آستانه‌ نشست‌ شورای‌ حکام (۱۵ تا ۱۹ خردادماه) می‌تواند مهم باشد و شاید بتواند گره کور مذاکرات برجام را باز کند.

در آخرین معامله ارز در روز پنجشنبه چهارم خردادماه، دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. فعالان بازار ارز معتقدند اگر دلار محدوده حمایتی ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد، احتمال بازگشت این اسکناس به کف کانال ۵۰ هزار تومانی زیاد است.

قیمت نرخ‌های مختلف

به رسم نوسانات قیمتی دلار در مرکز مبادله طلا و ارز ، هر زمان روند نزولی دلار در بازار آزاد آغاز می‌شود، قیمت انواع ارز در مرکز مبادله افزایش می‌یابد. به همین دلیل قیمت دلار روز پنجشنبه در مرکز مذبور تغییر کرد. این اسکناس در سایت بازار متشکل ارزی برخلاف روند کاهشی بازار آزاد با افزایش نزدیک به ۱۰۰ تومانی و با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۶ تومان معامله شد. دلار حواله نیز نزدیک به ۵۰ تومان رشد داشت و با قیمت ۳۸ هزار و ۶۴۲ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

اسکناس یورو روز پنجشنبه در بازار آزاد با قیمت ۵۵ هزار و ۴۳۹ تومان معامله شد و نزدیک به هزار و ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل اسکناس یورو به قیمت ۴۵ هزار و ۷۲۶ تومان رسید و کاهش محدودی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۵۶۹ تومان عرضه شد و حدود ۱۰۰ تومان ارزان شد.

روز گذشته درهم در بازار آزاد با رقم ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد و ۱۸۰ تومان کاهش قیمت داشت. قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی نیز همانند دلار افزایش محدودی داشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۵۲۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۷۴ تومان عرضه شد.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.