معاونت پرورشی وزیر آموزش وپرورش ، تجارب تربیتی و فرهنگی را به کشورهای خارجی منتقل می کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد جوان : «عباس مهاجر» مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی به نمایندگی از این معاونت در کارگروه همکاری های آموزشی و پرورشی ایران و ونزوئلا شرکت کرد که با حضور «سیلوا» سفیر ونزوئلا، «مهدی فیاضی» رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، «الهام یاوری» رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و «محمد مهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در این جلسه تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در کنار معاونت آموزشی در دو حوزه رسمی و غیررسمی برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان دارند. در بخش رسمی، معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه‌هایی برای مشارکت، جذابیت و با نشاط شدن آموزش در کل کشور دارد.

وی افزود: شورای دانش آموزی برنامه‌ای است برای تمرین مشارکت و مسئولیت پذیری دانش آموزان ایران که دانش آموزان در هر مدرسه 5 تا 9 نفر را انتخاب می‌کنند تا در اداره محل تحصیل خود نقش فعالی داشته باشند. مهاجر خاطرنشان کرد: در زمینه ساحت تربیتی، هنری و زیبایی شناختی به دنبال استفاده از ابزار هنر که زبان مشترک همه مردم سراسر دنیاست، تئاتر درسی برای دانش آموزان ایجاد شده است در این برنامه چند دانش آموز

با انتخاب یک موضوع درسی و نمایش آن برای دانش آموزان دیگر امکانی جهت یادگیری برای دوستان خود ایجاد می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: در حوزه غیر رسمی به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان فضاهایی با نام کانون‌های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه‌های دانش آموزی پدید آمده است.

وی اضافه کرد: در کانون‌های فرهنگی و تربیتی رویدادهای جذابی مثل جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و اکران فیلم‌های سینمایی برای دانش آموزان برگزار می‌شود و گردشگری‌های علمی و فرهنگی دانش آموزان در اردوگاه‌های دانش‌آموزی انجام می‌پذیرد. مهاجر با بیان اینکه اقدامات مورد اشاره فقط بخشی از فعالیت های ما می باشد، تاکید کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی آمادگی دارد با برگزاری کارگاه‌هایی، امکان انتقال تجربیات تربیتی و فرهنگی خود به کشورهای خارجی از جمله ونزوئلا را فراهم کند

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.