معاون حقوقی قوه قضاییه معتقد هستند معیار «پذیرش نمره» می باشد / ولی بعضی از نمایندگان ملاک را «تراز» می‌دانند، لذا با توجه به اختلاف برداشت مجلس رفع ابهام نماید


به گزارش اقتصادجوان نیوز ، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس دستگاه قضا در نامه‌ای به «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی، خواستار رفع ابهام مجلس پیرامون تبصره یک ماده ۵ قانون «تسهیل صدور  مجوز کسب و کار» ناظر بر محاسبه نتیجه آزمون وکالت شد.

در متن نامه رییس قوه قضاییه تصریح شده اگرچه همکاران و معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه معتقد هستند قانون ابهامی ندارد و معیار «پذیرش نمره» می‌باشد ولکن بعضی از نمایندگان  با لحاظ مذاکرات در زمان تصویب قانون در مجلس خلاف این برداشت را دارند و ملاک را «تراز» می‌دانند.علیهذا گرچه الفاظ مصوب قانون معتبر و دارای حجیت است و استناد به صورت مذاکرات موجه نمی‌باشد معذلک با توجه به اختلاف برداشت از قانون درخواست دارد مجلس رفع ابهام نماید. 

روز گذشته (۳۱ مرداد) حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه ضمن تاکید بر رعایت مرّ قانون در این خصوص و با بیان اینکه دستگاه قضا خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند، به معاون حقوقی خود دستور داده بود که چنانچه در اجرای قانون مربوطه ابهامی وجود دارد، با فوریت و ظرف همان روز، تفسیر قانون را از مجلس بخواهند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.