ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی درفضای باز با تصویب کمیته اضطرارآلودگی هوای تهران

به گزارش اقتصاد جوان نیوز، با توجه به تشدید آلودگی هوای تهران در دو روز گذشته و قرارگیری عدد شاخص آلودگی کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۱۲ و احتمال افزایش آلودگی هوا ظرف امروز و فردا از لحظاتی قبل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از روند کیفیت هوای تهران ظرف روزهای گذشته و پیش بینی کیفیت هوا برای روزهای آینده ارائه شد که بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۱۲ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

عابد ملکی معاون هماهنگی امور استانی استانداری تهران در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات مصوبات این جلسه، گفت: با توجه به اینکه وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد باید شهروندان بر اساس آموزش‌هایی که از طریق رسانه‌ها ارائه می‌شود خود مراقبتی را در دستور کار خود قرار دهند و به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، تردد حداقلی گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی و سالمندان و همچنین استفاده از ماسک‌های مناسب همچون N۹۵ برای روزهایی که شرایط هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: با توجه به وضعیت وارونگی هوا و احتمال تداوم شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باید شهروندان توصیه‌های خودمراقبتی را جدی بگیرند. همچنین در جلسه امروز تاکید شد در صورت تشدید آلودگی هوا جلسه کارگروه اضطرار برگزار و مصوبات متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.