نحوه ثبت پایگاه های اوقات فراغت در سامانه نورینو

به گزارش خبرگزاری اقتصاد جوان : دومین جلسه کمیسیون فعالیت های تابستانی دانش آموزان صبح امروز ۲ خردادماه با حضور حجت الاسلام محمدحسین پورثانی سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه ها، نهادها و تشکل های مختلف دانش آموزی برگزار شد، درباره فعالیت سامانه نورینو به عنوان سامانه جامع فعالیت های این معاونت نیز بحث و گفت و گو شد. 

از آنجایی که موضوع ساماندهی به اوقات فراغت و استفاده از ظرفیت یک سامانه یکپارچه متصل به پایگاه داده آموزش و پرورش همچنین صدور کارنامه تربیتی، به واسطه سامانه نورینو، امکانپذیر شده است و اوقات فراغت نیز به عنوان یک فعالیت تربیتی و کنش دانش آموزان و فرهنگیان می تواند موقعیت خوبی باشد تا هم سامانه نورینو محک زده شود و هم موضوع در کارنامه تربیتی دانش آموز آورده شود.

بعد مهم تر دیگر این موضوع که مطالبه مسئولان نیز هست، این است که باید در بحث اوقات فراغت یک بستر عادلانه ای فراهم شود تا همه متولیان اوقات فراغت بتوانند به جمعیت انبوه ۱۶ میلیونی دانش آموزان در سراسر کشور دسترسی داشته باشند و بتوانند خدمات و پایگاه های خود را عرضه کنند که این قابلیت در این بستر فراهم شده است.

گفتنی است در این سامانه، افزونه ای را تحت عنوان فعالیت های تابستانه تعریف کردیم که مدیر پایگاه اوقات فراغت در این بخش با انتخاب گزینه جدید، نوع مرکز خود را انتخاب کند.

بعد از ثبت پایگاه در سامانه نورینو، مدیر مرکز باید رشته های مورد نظر را ثبت کند؛ رشته ها در سامانه نورینو در ۵ دسته قرآنی، مهارتی، ورزشی، آموزشی، فرهنگی و هنری دسته بندی شده اند که نام مربی، ظرفیت کلاس، شهریه و زمان بندی توسط مدیر مرکز ثبت خواهد شد.

پس از ثبت رشته، کارشناسان در سطح ادارات آموزش و پرورش موظف هستند به صورت روزانه و ساعتی، رشته هایی که در پنل خود تعریف شده است را بررسی و تایید کنند تا امکان ثبت نام فراهم شود.

در سامانه، نوع پایگاه، سطح و گستره پایگاه ها مشخص است و می توان از این بستر استفاده کرد همچنین امکان ثبت نام انفرادی دانش آموزان نیز برای مدیران مدارس وجود خواهد داشت؛ گستره خدمات رسانی پایگاه هم می توان در سامانه نورینو تعیین کرد.

امکان حضور و غیاب دانش آموزان و صدور گواهینامه به صورت الکترونیکی نیز از جمله موضوعاتی است که در سامانه نورینو فراهم خواهد شد تا در نهایت یک کارنامه تربیتی نیز برای دانش آموزان در اختیار باشد.

معلم، اولیا و دانش آموز می تواند در سامانه my medu وارد شوند، در سامانه my medu که یک سامانه یکپارچه و ملی است، دانش آموز می تواند اطلاعات خود را وارد کند. در این سامانه اطلاعات هویتی افراد نیز کاملا مشخص است.

دانش آموز از مناطق مختلف کشور می تواند در پایگاه های تابستانی در رشته های مشخص ثبت نام کند. دانش آموزان می توانند از کیفیت فعالیت های پایگاه ها ارزیابی داشته باشند همچنین مدیر مدرسه می تواند نسبت به کیفیت حضور دانش آموز ارزیابی داشته باشد و در کارنامه تربیتی، آن را ثبت کند.

در این سامانه، گزارش های نموداری نیز امکان پذیر است تا به صورت لحظه ای، وضعیت ثبت نام دانش آموزان و ثبت پایگاه های اوقات فراغت در سراسر کشور در اختیار باشد. امکان رصد مدارس از لحاظ اجرای فعالیت های پرورشی نیز از طریق سامانه نورینو قابل دسترس است.

براساس این گزارش  تاکنون ۸۰ هزار و ۶۷۰ مدرسه در سامانه نورینو فعال شده اند که به تفکیک می توان از طریق این سامانه، یک گزارش مدیریتی از فعالیت مدارس استان های مختلف در اختیار باشد. 

مورد تاکید است تمام مسئولیت نظارت بر ثبت صحیح و استفاده درست از سامانه نورینو برعهده فرد معرفی شده و تایید کننده در وزارت آموزش و پرورش است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.