هشدار به مردم؛ کارت ملی خود را به دلال‌ها اجاره ندهید

کارت ملی خود را به دلال‌ها اجاره ندهید

اما نکته مهم در ایام پرتلاطم ارزی، حضور برخی افراد سودجو و دلال ارزی مقابل صف‌های خرید ارز در صرافی‌ها و بانک‌های منتخب است؛ دلال‌ها به مردم پیشنهاد می کنند در ازای دریافت مبلغی با کارت ملی و حساب بانکی خودشان ارز سهمیه‌ای (2000 یورو برای هر فرد بالای 18 سال) را خریداری کرده و به آنها تحویل دهند.

تعدادی از مردم که البته تعدادشان هم کم نیست با اجاره کارت ملی خود و دریافت ارز از صرافی‌ها تصور می کنند که سود یک یا یک و نیم میلیونی به جیب زده‌اند ولی غافل از اینکه احتمالا در آینده عواقبی از جمله مالیات، قطع یارانه و …. در انتظارشان خواهد بود.

به همین منظور نیز بازار متشکل ارزی در اطلاعیه‌ای خطاب به متقاضیان خرید ارز اعلام کرده است؛

« باتوجه به مشاهده موارد متعدد سوءاستفاده دلالان از کارت ملی و حساب بانکی دیگران برای خرید ارز با اهداف غیرقانونی و تبعات این اقدام برای دارنده کارت و حساب، توجه داشته باشید خرید ارز صرفاً برای مصارف شخصی خودتان انجام گیرد.

بدیهی است عواقب تخلف از مقررات قانونی از جمله مقررات مبارزه با پولشویی و قاچاق کالا و ارز برعهده دارنده کارت ملی و حساب بانکی خواهد بود.»

کارت ملی خود را به دلال‌ها اجاره ندهید

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.