هشدار رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال به کسب‏‌وکارهای اینترنتی

روز پنج‌‌شنبه گذشته، مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با انتشار توییتی در حساب کاربری خود نوشت: برخی پیام‌‌ها به نام کارکنان کسب‌‌وکارهای دیجیتال و با هدف تشویق به اغتشاش و بر هم زدن نظم عمومی در حال انتشار است. وی در ادامه تصریح کرد: صاحبان کسب‌‌وکارهای آنلاین برای ایجاد یک حصار امن از اقتصاد خود، باید موضوع را پیگیری و تکذیب کنند.

توانگر افزود: این اتفاقات در وهله اول امنیت اقتصادی استارت‌آپ‌ها را به خطر انداخته و در گام بعد باعث از بین رفتن حمایت‌‌ها از آنها خواهد شد. وی در ادامه هشدار خود با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در صدا و سیما اظهار کرد: رئیس‌جمهور شب گذشته اعتراض قانونی را حق همه مردم دانسته ولی اغتشاش و تشویق به برهم زدن نظم عمومی یقینا مانع نقد و اعتراض است.

در مدت اخیر، بسیاری از کسب‌‌وکارهای اینترنتی و استارت‌آپی، اعتراض خود را به شرایط موجود مطرح کرده‌‌اند. پس از انتشار خبر درگذشت مهسا امینی، اکثر کسب وکارهای اینترنتی و استارت‌آپی با انتشار توییت‌‌های تسلیت، به این موضوع واکنش نشان دادند. این درحالی است که اکثر این توییت‌‌ها روز بعد و پس از تماس نهادهای بالادستی با مدیران این کسب‌‌وکارها از حساب‌‌های کاربری آنها حذف شدند. مدیران برخی از این کسب‌‌وکارها با انتشار توییت‌‌های دیگری، از دستور هشدارآمیزی که به حذف این پیام‌‌ها منجر شد ابراز تاسف کردند و آن را مدل جدیدی از طرح صیانت خواندند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.