همکاری بانک‌های مرکزی هنگ کنگ و امارات برای تدوین قوانین رمزارزی

به گزارش اقتصاد جوان نیوز بانک‌های مرکزی هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی قصد دارند با همکاری یکدیگر بر قوانین رمزارزی و توسعه تکنولوژی‌های مالی همکاری کنند.

قوانین رمزارزی با همکاری دو بانک مرکزی

در سی‌ام ماه می 2023، اداره پولی هنگ‌کنگ (HKMA) اعلام کرد که قصد همکاری و تحکیم روابط با بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE)‌ را برای تدوین قوانین رمزارزی و توسعه تکنولوژی‌های مربوط به این حوزه دارند. این دو بانک مرکزی تعهد کردند تا در توسعه پروژه‌های نوآورانه فین‌تک و تبادل دانش با یکدیگر و در هاب‌های کارآفرینی همکاری کنند. همچنین به بررسی زیرساخت‌های مالی و ارتباطات میان بازارهای مالی توسط این دو نهاد در گفتگوها پرداخته شد.

همکاری هنگ کنگ و امارات رمزارز
یکتانت

بر اساس اعلام خالد محمد بلاما، رئیس بانک مرکزی امارات متحده عربی، این همکاری به همین پروژه ختم نخواهد شد و در بلندمدت ادامه خواهد داشت. همچنین ادی یو، مدیر بانک مرکزی هنگ‌کنگ اظهار کرد که این همکاری از لحاظ اقتصادی به نفع دو طرف خواهد بود چراکه باعث تجمیع نیروی این دو نهاد و حفظ منافع مشترک آنها خواهد شد.

رمز ارزها به بقا ادامه می‌دهند

رئیس خزانه‌داری هنگ‌کنگ، کریستوفر هوی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسوی Agence France-Presse در سی‌ام ماه می، اعلام کرد که شهر هنگ‌کنگ به سرمایه‌گذاران خرد امکان معاملات با رمزارزها را تحت پوشش قوانین جدید را خواهد داد، چراکه دارایی‌های دیجیتال به بقای خود ادامه خواهند داد و حذف نمی‌شوند.

کریستوفر هوی اظهار کرد که مزایا و کاربردهای رمزارزها بیش از ریسک‌های آنهاست و برای اینکه بتوان از این مزایا استفاده کرد، نیاز است که استفاده از این دارایی‌های دیجیتال قانون‌گذاری شود.

از زمان اعلام قوانین جدید رمزارزی در هنگ‌کنگ، سرویس‌ها و صرافی‌های رمزارزی مانند CoinEx، OKX و Huobi درخواست‌های خود را ثبت کرده‌اند.

رمزارزها در هنگ‌کنگ و امارات

محبوب‌ترین صرافی رمزارز در هنگ‌کنگ، صرافی‌های OKX و Bybit هستند. صرافی بایننس در حال حاضر قادر به ارائه خدمات به‌صورت قانونی در این کشور نیست.

در امارات متحده عربی که به‌عنوان یکی از بزرگترین هاب‌های رمزارزی در خاورمیانه و آسیا شناخته می‌شود، محبوب‌ترین صرافی رمزارزی بایننس است و بعد از آن Gate.io و OKX قرار گرفته‌اند. این کشور مالیاتی را بر عایدی و درآمدی حاصل از معاملات و نگهداری رمزارزها وضع نکرده است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.