هم افزایی آموزش و پرورش با سایر بخش ها برای برگزاری پیاده روی اربعین/سفر اربعین باید مردمی باشد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان : اصغر باقرزاده در جلسه ستاد اربعین با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر هم افزایی و همکاری آموزش و پرورش با سایر بخش ها اظهار کرد: مفتخر هستیم این مسیر را به خوبی در پیش گرفتیم و برای پیشبرد اهداف خود، با سایر بخش ها همکاری خوبی داریم.

وی افزود: در موضوع اربعین نیز با سایر بخش ها همکاری خواهیم داشت تا بتوانیم برنامه های خوبی را در پیاده روی امسال داشته باشیم.

باقرزاده با تاکید بر انجام کارهای محتوایی و سخت افزاری در پیاده روی اربعین، به نکات مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش به عنوان سیاست های کلان اشاره و بیان کرد: یکپارچگی در وزارت آموزش و پرورش نکته مورد تاکید وزیر است لذا رویکرد ما در معاونت، هم افزایی، یکپارچگی و یک صدایی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر بیان کرد: تاکید دوم این است که سفر اربعین مردمی باشد ما قصد دولتی کردن اربعین را نداریم سعی بر حمایت و کمک را در این راستا داریم. همچنین نکته دیگر این است که کمیته دانش آموزی ستاد اربعین را به اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی سپرده ای تا کارها را پیش ببرد.

وی ادامه داد: به زودی مکاتبه خواهد شد که در پیاده روی اربعین، استان های معین مشخص شوند همچنین از شبکه شاد نیز در این موضوع غافل نخواهیم شد و درباره کارهای پویشی و همایشی از ظرفیت های این شبکه استفاده می کنیم.

براساس این گزارش، معاونان پرورشی و فرهنگی استان های سراسر کشور نیز که به صورت مجازی در این جلسه حضور پیدا کردند، به بیان نکات خود پیرامون موضوع جلسه امروز پرداختند‌.

گفتنی است در این جلسه میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز، وحید بیگدلی قائم معاون وزیر در سازمان دانش آموزی، رضا قمرزاده مشاور معاون وزیر و مدیرعامل موسسه منادی تربیت، علی مهدوی خواه مشاور هماهنگی معاون وزیر و کیانا کاوه مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند.

در این جلسه درباره برنامه های دانشگاه فرهنگیان نیز که سال گذشته حدود ۵ هزار و ۲۳۶ اعزام به پیاده روی اربعین داشت، بحث و گفت و گو شد؛ اجرای پویش سفیران حسینی در پیاده روی اربعین و انجام فعالیت های متعدد در قالب محورهای موکب های مرزی و برون مرزی و اعزام ها از جمله موارد مهم مورد بحث بود.

همچنین تولیدات مجازی از سوی این دانشگاه در طول اربعین حسینی، در قالب سرفصل هایی درباره قیام حسینی از جمله برنامه های مهم بود که می تواند زمینه همکاری دانشگاه فرهنگیان و معاونت پرورشی و فرهنگی را ایجاد کند.

در ادامه این جلسه اقدامات انجام شده موسسه منادی تربیت پیرامون موضوع پیاده روی اربعین، در سال گذشته نیز مورد بحث بود مقرر شده است امسال بسته های محتوایی نیز در مسیر پیاده روی، بین دانش آموزان توزیع شود.

درباره برنامه های سازمان دانش آموزی نیز بیان شد که امسال ۳ عمود آماده خدمت رسانی به دانش آموزان باشند و اجتماع سرود دانش آموزی در مسجد کوفه برگزار شود همچنین ۲ هزار گروه دانش آموزی نیز از کل کشور یعنی هر استان ۱۸۰ نفر بین موکب های عراقی اعزام شوند تا خدمت گذاری خوبی را به دانش آموزان و افراد انجام دهند.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.