وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ازغرفه بشری در نمایشگاه قرآن دیدن کرد


به گزارش حنانه خرادپور خبرنگار اقتصاد جوان نیوز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن با بیان اینکه نظام اجتماعی مبتنی بر قرآن است، گفت: ماهیت انقلاب اسلامی و دولت دینی مبتنی بر آموزه های قرآن است. 

اسماعیلی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن یک نمایشگاه خانواده محور است و این یک حسن بزرگ نمایشگاه به حساب می آید. 

وی افزود: مهمتر از همه بازدید های ما در این نمایشگاه، خانوادگی است. همه با خانواده حضور پیدا می‌کنند. 


اسماعیلی گفت: غرفه جلسات خانگی قرآن نیز در این نمایشگاه احیا کننده جلسات خانگی و روضه های خانگی قرآنی  است که جزو سنت اصیل و قدیمی خانواده هایی است که پایبند به مبانی قرآنی هستند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال که بیست و نهمین سال برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن است و دو سال به واسطه شیوع ویروس  کرونا وقفه افتاده بود،  تلاش کردیم با بهره گیری از همه تجارب گذشته یک نمایشگاه متفاوتی را داشته باشیم. 

اسماعیلی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه بعد از دو وقفه در برپایی این نمایشگاه یک روح قرآنی در شهر دمیده شده، ادامه داد: به هرحال جشنواره ها ویژگی هایشان گسترش فرهنگ است و نمایشگاهی که موضوع آن قرآن است به این امر کمک می کند. ما به عنوان برگزار کنندگان این نمایشگاه تصور نمی کردیم که با استقبال عمومی مواجه شود و این استقبال تکلیف مارا سنگین می‌کند.

اسماعیلی همچنین از غرفه آموزش نوین قرآن طرح بشری بازدید و با مسئولان این غرفه صحبت کرد. همچنین وی با حضور در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه از فعالیت های قرآنی مبتنی با نیاز نسل جدید بازدید کرد. 

در این دیدار علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ، اسماعیلی وزیر ارشاد را همراهی کرد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و شخصیت های فرهنگی در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد.

نمایشگاه امسال در ۴۰ هزار متر مربع و در ۴۵ بخش تشکیل شده است. این نمایشگاه با شعار «قرآن؛ کتاب امید و آرامش» به فرهنگ امید و آرامش قرآنی می پردازد و با همکاری نهادها و موسسات بیش از ۸۰ نوآوری و خلاقیت در نمایشگاه امسال ارائه می شود.

یکی از فضاهای مورد توجه در نمایشگاه امسال توجه به ابعاد قرآنی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب است که تحت عنوان امین قرآنی رهبر قرآنی به آن پرداخته می شود و بخش فرهنگ دانش بنیان و فضای سایبری و مجازی با کار جهادی دوستان لبیکی به شعال سال رهبر انقلاب است. 

تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور رئیس جمهوری، معرفی خادمان نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، پویش ستاره های زمین برای ترویج جلسات خانگی قرآن، مشاوره های قرآن بنیان، برپایی ۲۰ وبینار در سطح بین المللی، برگزاری همایش موسسات قرآنی و رونمایی از مرکز ملی ترجمه قرآن را می توان از مهمترین برنامه های بیست و نهمین نمایشگاه قرآن دانست.

بخش باغ آیات برای کودکان، بخش مسجدجامعه پرداز و تمدن ساز، بخش آثار فرهنگی و صنایع دستی با حضور دارندگان نشان های یک هنری صنایع دستی، بخش نشر مکتوب و دیجیتال با حضور ۱۰۰ ناشر مرتبط با قرآن و عترت، بخش نهادهای دولتی و حاکمیتی، بخش نهادها و موسسات مردمی قرآنی و بخش عفاف و حجاب از مهمترین بخش های نمایشگاه امسال است. 

همچنین می توان به بخش های دانشگاهی، سفیران دعوت، آموزش های نوین و راه یافتگان اشاره کرد و علاقه مندانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، می توانند به شکل مجازی از این نمایشگاه بهره ببرند.

غرفه های بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به مدت دو هفته تا جمعه نهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ در مصلای امام خمینی (ره) مشتاق حضور علاقه مندان به کلام وحی و اهل بیت(ع) است. البته با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه با شب‌های احیا، قرار است حدود یک تا یک و نیم ساعت غرفه های نمایشگاه به فعالیت خود پایان ‌دهند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.