وزیر کشور: زائران به هیچ وجه به سمت مرزها حرکت نکنند/ پلیس برای مسدود کردن مسیرها آماده است

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی با بیان اینکه هم اکنون برای بازدید از مرزهای غربی در مهران حضور دارد، گفت: بدلیل اینکه عراق ظرفیت تخلیه زائران از پایانه های مرزی خود را با همان سرعت که از مرزهای ما خارج می شود ندارد. ظرف دیروز و شب گذشته حجم بسیار زیادی از زائران در مرزها باقی مانده و قادر به ورود به عراق نشده اند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه هم اکنون در مرزها عده ای در حال خروج و عده دیگر در حال بازگشت هستند، افزود: وضعیت ما الان به این ترتیب است که با توجه به این که دیروز و دیشب حجم بسیار زیادی از مردم آمده بودند و دوستان عراقی ما هم ظرفیت ندارند که با سرعتی که ما زائرین را تخلیه می کنیم ، آن ها بتوانند تخلیه کنند و از مرز عبور دهند، زائران پشت مرزها و گیت های ورودی عراقی می مانند ، اذیت می شوند و هوا هم بسیار گرم است و صلاح نیست چنین تجمعات گسترده ای داشته باشیم.
وحیدی افزود: ما نگران آثار سلامتی این امر بر روی مردم بودیم بنابراین باید کار کاملا کنترل شده انجام شود و به همین دلیل هم از مردم خواستیم عزیزانی که از مبدا قصد حرکت دارند، راه نیفتند چون مرزها، بسیار پر ازدحام است و اگر توانستیم به موقع و به طور مطلوبی زائران را از مرز عبور دهیم و طرف عراقی این بستر را فراهم کرد که با سرعت زائران را عبور دهند و در آن سوی مرز هم به میزان کافی اتوبوس فراهم شد ، ما موضوع را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
وی در ارتباط اینترنتی با خبر ساعت ۱۱ شبکه خبر از مردم درخواست کرد: مردمی که هنوز راه نیافتاده اند حرکت نکنند.
وزیر کشور با اشاره به گرمای شدید هوا افزود: زائران دقت کنند که برای حفظ سلامتی ، حتما بچه های کوچک و عزیزان سالمند به زیارت مشرف نشوند چراکه این جا دمای هوا و رطوبت آن قدر زیاد است که جوانان و افراد میانسال هم دچار مشکل می شوند و طاقت شان تمام می شود.
وزیر کشور از آمادگی پلیس برای مسدود کردن مسیرها خبر داد و گفت: پلیس در همه نقاط تذکر می دهد و مجبور است آن هایی که خارج از استان های مرزی هستند را کنترل کند و خواهش کند که به مسیر خودشان ادامه ندهند.
وی از آمادگی سایر دستگاهها برای اعزام زائران اربعین خبر داد و گفت: همه این جا بسیج هستند، همه نیروها ، نیروهای انتظامی ، استانداری و هلال احمر پای کار هستند اما در هر حال جمعیت بسیار فراوان است . اما به محض اینکه طرف عراقی آماده و شرایط تسهیل شد ، ما اعلام خواهیم کرد که عزیزان دیگر هم به خیل زائران حسینی بپیوندند.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.