وقتی به من گفتند بنی‌صدری، خنده‌ام گرفت!

او به چالش‌های ایفای این نقش که به تازگی پخشش در تلویزیون به پایان رسیده، اشاره می‌کند و می‌گوید: بزرگترین چالش این نقش این بود که فقط بنی‌صدر را بازی کردم و اصلا هیچ قضاوتی درباره‌ی او نداشتم. کاملا بی‌طرف پیش رفتم و فقط سعی کردم نقشم را درست ادا کنم.

فرهاد طوفان، بازیگر نقش بنی صدر در سریال «راز ناتمام»، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی بازخوردهایی که از نقشش در این مجموعه گرفت و همچنین دشواری‌های ایفای چنین نقش‌هایی که تاریخ معاصر محسوب می‌شوند نکاتی را بیان کرد.

پخش سریال «راز ناتمام» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امین امانی شامگاه شنبه، ۱۹ شهریور ماه از شبکه یک سیما به پایان رسید.

بازیگر نقش بنی صدر گفت: اکثر مردم شخصیت بنی صدر را یادشان هست و با او خاطراتی داشتند. ایشان زمان انقلاب به عنوان اولین رئیس جمهور فعالیت داشتند. ایفای اینگونه نقش‌ها که تاریخ معاصر محسوب می شوند و مردم آنها را از نزدیک دیده اند، واقعا دشوار است چون دیده شده‌اند. از طرفی به دلیل عکس و فیلم هایی که از این شخصیت ها باقی مانده است، بازیگران باید خیلی شبیه به آنها انتخاب شوند و واقعاً بازیگر باشند. خداراشکر بازتاب‌ها از این نقش خیلی خوب بوده و اگر حمل بر خودستایی نباشد، خودم هم از کارم راضی بودم اما در نهایت مردم عزیز باید قضاوت کنند.

دشواری‌های «راز ناتمام»

او سپس به دشواری‌هایی پروژه «راز ناتمام» اشاره کرد و توضیح داد: ما در این پروژه دشواری‌های زیادی متحمل شدیم که حتی خود کارگردان هم درگیر شده بود. بخش عمده‌ای از این دشواری‌ها به فشردگی کار تولید برمی‌گشت و اینکه ما در فصل زمستان کار می‌کردیم و لوکیشنمان جای خیلی خوبی نبود. ما از صبح خیلی زود باید روی یک صندلی می‌نشستیم و تا ۱۱ شب منتظر می‌ماندیم تا نوبت به سکانس‌های ما برسد. از طرفی مسائل مالی خیلی ما را اذیت کرد که البته مقصر تهیه‌کننده و کارگردان کار نیست. آقای امانی خیلی لطف داشتند و تا جایی که ممکن بود سعی کردند همه را راضی نگه دارند اما متاسفانه بخش مالی که مهمترین مسئله در هر کاری است هیچ‌وقت جدی گرفته نمی‌شود؛ این در حالی است که بیشتر بازیگران از طریق همین راه، گذران زندگی می‌کنند و زندگی‌شان را از طریق بازیگری می‌گذرانند؛ بنابراین زمانی که در کاری قسط‌هایمان دو تا سه ماه عقب می‌افتد، خودتان می‌توانید حدس بزنید که چه مشکلاتی پیش می‌آید. این مشکل باید از خود سازمان صداوسیما حل شود.

این بازیگر که برای اولین بار نقش بنی صدر را مقابل دوربین بازی کرد در ادامه از جذابیت‌های ایفای این نقش گفت.

می‌دانستم چقدر شبیه بنی صدر هستم

او اظهار کرد: گذشته از تمام دشواری‌ها من واقعاً از این کار لذت بردم و برایم جالب بود. از چندین سال پیش وقتی با دوستانم جمع می‌شدیم همه به من می‌گفتند چقدر شبیه بنی صدر هستم. قبل از گریم، خودم هم پی برده بودم که چقدر شبیه بنی صدر هستم. دوستانم همیشه می‌گفتند اگر روزی قرار باشد سریالی ساخته شود که نقش بنی‌صدر در آن باشد باید از شما استفاده کنند و دقیقا همین اتفاق افتاد. من اولین بار بود که نقش بنی صدر را ایفا می‌کردم و کلاً هم اولین باری بود که نقش این شخصیت در تلویزیون نشان داده شد. نکته جالب دیگر این بود که وقتی برای این پروژه دعوت شدم تا زمانی که گریم شوم، خبر نداشتم قرار است نقش بنی‌صدر را ایفا کنم چون شخصی که برای این نقش قبل از من انتخاب شده بود و قرار بود برای تست گریم بیاید متاسفانه به کرونا مبتلا شد و من تا لحظه گریم نمی‌دانستم قرار است بنی صدر باشم.

وقتی به من گفتند بنی‌صدری، خنده‌ام گرفت!
عکاس: محسن بیده

طوفان همچنین یادآور شد: وقتی به من گفتند بنی صدری، خنده‌ام گرفت چون نسبت به این شخصیت ذهنیت قبلی داشتم و جالب اینجاست شب قبل از دعوت شدن به این پروژه در صفحه شخصی اینستاگرامم یکی از مصاحبه‌های بنی صدر را می‌خواندم. زمانی هم که انقلاب پیروز شد من ۱۰ سال داشتم و جالب است که آن زمان هم من تراکت‌های آقای بنی صدر را در خیابان پخش می‌کردم و نمی دانستم خودم قرار است روزی بنی‌صدر شوم.

این بازیگر درباره شناخت شخصیت بنی‌صدر قبل از ایفای نقشش، توضیح داد: راستش شناخت خوبی نسبت به ایشان نداشتم و فقط می‌دانستم که در مقطعی رئیس جمهور ایران بوده و بعد با لباس زنانه از کشور فرار کرده است، اما درباره‌ی نقش تحقیقاتی انجام دادم. بیشتر می‌خواستم با حالات، رفتار و لحن صحبت بنی صدر آشنا شوم؛ بنابراین اغلب  سخنرانی‌هایش را گوش کردم، مصاحبه‌هایش را خواندم و زندگینامه‌اش را خواندم دیگر قضاوت با مردم است که بگویند آیا توانستم در این نقش موفق باشم یا خیر.

هیچ قضاوتی نداشتم

بازیگر نقش بنی صدر درباره چالش‌های ایفای این نقش هم تصریح کرد: آقای امانی از همان ابتدا به من گفتند لازم نیست که بخواهم خود بنی صدر را تقلید کنم فقط مهم این بود که نقش دربیاید. در این کار بازیگران همه خوب بودند به ویژه بازیگر نقش شهید بهشتی دوست عزیزم آقای مسعود رحیم پور و همین‌طور رامین راستاد عزیز که نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی را ایفا کردند و واقعاً فوق‌العاده بودند.

طوفان در پایان گفت: راستش من وارد قضیه سیاسی این شخصیت نشدم و فقط تا جایی که توانستم از زندگی‌ش برای بازی خودم تحقیق کردم و اصلاً جانب‌داری نکردم و دنبال این کار هم نبودم. فقط برایم این مهم بود که بتوانم نقشم را به درستی پیش ببرم. به نظرم یک بازیگر وقتی یک نقش را می‌پذیرد باید بی‌طرفانه آن‌را بازی کند و قضاوتی نداشته باشد؛ بنابراین چالش این نقش برایم همین جا بود که من بتوانم نقشم را درست ادا کنم، بقیه‌اش با مردم است.

انتهای پیام

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.