پرداخت حقوق کارمندان دولتی با یوان دیجیتال از ماه آینده

به گزارش اقتصاد جوان بر اساس خبر منتشر شده در تاریخ 21 آپریل سال 2023، یکی از استان‌های شرقی کشور چین به دنبال هدف افزایش استفاده شهروندان از یوان دیجیتال، قصد پرداخت حقوق کارمندان دولتی را با این رمزارز ملی دارد.

پرداخت حقوق با یوان دیجیتال

بر اساس اعلام کشور چین، تمامی کارمندان ادارات دولتی شهر چانگشو واقع در استان جیانگسو، از ماه می سال جاری، تمام حقوق خود را به صورت یوان دیجیتال دریافت خواهند کرد. روش نوین پرداخت حقوق ماهیانه شامل تمامی کارمندان ادارات دولتی، بخش خدمات دولتی و کارمندان شرکت‌های وابسته به دولت می‌شود و این افراد حقوق خود را در کیف‌پول دیجیتال شخصی خود دریافت خواهند کرد.

در شهر چانگشو، امکان پرداخت قبوض آب، برق، گاز، بلیت وسایل نقلیه عمومی و حتی خرید از سوپرمارکت‌ها نیز به کمک یوان دیجیتال ممکن است. در تصویر زیر می‌توان دید که کد QR مختص پرداخت مشتریان به کمک یوان دیجیتال در سوپرمارکت تعبیه شده است

یوان دیجیتال

در تاریخ 6 فوریه سال جاری، تعداد زیادی از شهرهای کشور چین برای افزایش استفاده از یوان دیجیتال، بیش از 180 میلیون یوان ( 26.5 میلیون دلار) را به شهروندان طی سال نو قمری توزیع کردند. همچنین، استان جیانگسو برنامه آزمایشی یوان دیجیتال خود را برای سه ماهه اول 2023 اجزا کرده است و قصد دارد تا سال 2025 به سیستم مدیریت بهینه یوان دیجیتال دست پیدا کند. 

عدم استقبال هنگ کنگ از برنامه رمزارز ملی چین

تلاش‌های دولت چین برای افزایش انطباق و همه‌گیری استفاده از رمزارز ملی چین مورد استقبال شهروندان هنگ کنگ قرار نگرفته است. در چهار روز ابتدایی رونمایی از کیف‌پول سخت یوان دیجیتال، تنها 625 شهروند هنگ کنگ ثبت نام انجام داده بودند. عدم استقبال در حالی رخ داد که حدود 20 درصد تخفیف توسط فروشندگان محلی در نظر گرفته شده بود.

تطبیق سیستم بانکداری چین با یوان دیجیتال

بانک مرکزی خلق چین (The People’s Bank of China) با دقت و بر اساس میزان سرمایه و امکانات تکنولوژیکی، بانک‌های مناسب در این کشور را برای گسترش شبکه پرداخت رمزارز ملی برگزیده است. در حال حاضر، ده بانک پس از تکمیل مراحل ارزیابی انتخاب شده‌اند که شامل شش بانک ایالتی، بانک بازرگانان چین، بانک صنعتی چین،  WeBank و MYbank می‌شود. همچنین برای گسترش گردش یوان دیجیتال، بانک مرکزی چین به شرکت‌های ملی غیربانکی اجازه  قانونی ارائه خدمات درباره رمزارز ملی را داده است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.