پلتفرم NFT نایکی به بازی‌های EA Sports می‌پیوندد

به گزارش اقتصاد جوان نیوز در قدمی بزرگ و در جهت تطبیق رمزارزها با صنعت بازی‌های کامپیوتری، پلتفرم توکن‌های غیرقابل تعویض شرکت ورزشی نایکی با نام Swoosh، به‌زودی به بازی‌های ای‌ای اسپورتس (EA Sports) می‌پیوندد. با پیوستن نایکی به این بازی‌ها، احتمال حضور کفش‌های ورزشی مجازی در فضا این بازی‌ها، فراهم خواهد شد. 

محصولات نایکی در بازی‌های رایانه‌ای ورزشی

در بیانه‌ منتشر شده در یکم ماه ژوئن، شرکت ورزشی نایکی اعلام کرده است که «مخلوقات مجازی» این شرکت به بازی‌های ای‌ای اسپورتس در ماه‌های آتی خواهد پیوست. نایکی از اصطلاح مخلوقات مجازی برای توصیف توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود استفاده می‌کند. این دو شرکت تاکنون اطلاعاتی درباره بازی‌هایی که توکن‌های غیرقابل تعویض نایکی در آنها حضور خواهند داشت، منتشر نکرده است. 

یکتانت

یش‌بینی می‌شود که با همکاری شرکت نایکی با این مجموعه، بازیکنان بتوانند لباس‌ها و دیگر لوازم ورزشی نایکی را برای آواتارهای خود خریداری کنند و از آنها در طول بازی استفاده کنند. 

آشنایی با ای‌ای اسپورتس

ای‌ای اسپورتس زیرمجموعه شرکت الکترونیک آرتز است که سازنده برخی از بزرگترین بازی‌های رایانه‌ای ورزشی در جهان مانند بازی مشهور فیفا، بازی رزمی UFC، بازی فوتبال آمریکایی و بازی اتومبیل‌رانی فرمول یک است. بازی فیفا متعلق به این شرکت در سال 2022 میلادی، عنوان محبوب‌ترین بازی ویدئویی جهان را کسب کرده است. 

پلتفرم NFT نایکی

نایکی برای اولین بار در نوامبر سال 2022 از پلتفرم توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود، Swoosh که بر پایه شبکه پالی‌گان است، رونمایی کرد، اما تا ابتدای سال 2023 میلادی، کلکسیونی را عرضه نکرد.

در پانزدهم ماه می سال جاری، نسخه بتای Swoosh، اولین کلکسیون NFT کفش‌های مجازی خود را با نام Our Force 1 عرضه کرد. این کلکسیون با الهام از کفش‌های ورزشی پرفروش و محبوب Air Force 1 این برند، طراحی شده است و به دو نوع کفش‌های موج جدید (New Wave) و ریمیکس کلاسیک (Classic Remix)، تقسیم‌بندی شده است. فروش این مجموعه از بیست و چهارم ماه می تا ساعات ابتدایی یکم ماه ژوئن ادامه داشت و هر جعبه کفش با قیمت 19.82 دلار به‌فروش رفت.

بر اساس داده‌های Polygonscan، بیش از 97 هزار اثر این کلکسیون توسط 53 هزار آدرس متفاوت خریداری شده است. بنظر می‌رسد که پلتفرم نایکی به‌زودی همکاری خود با بازیکنان ورزشی مشهور جهان از جمله کریستیانو رونالدو، لبران جیمز، مایکل جوردن و سیرینا ویلیامز را آغاز خواهد کرد.

NFT نایکی

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.