پیش‌بینی بورس امروز / 4 سیگنال جدید برای سهامداران

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز ، شاخص کل بورس تهران دیروز در آستانه سقوط در کانال ۱٫۲ میلیونی قرار گرفت و با کاهش ۱۱ هزار و ۶۳۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده ۳۷۶ هزار واحدی قرار گرفت.

آمارهای نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۲۵۲ سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند که در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال قبل که ۸۶۶ هزار و ۹۳۴ سهامدار در این سامانه ثبت نام کرده بودند که خبر از رشد ۱۱۰ درصدی می‌دهد.(سمات)

افزایش ورود سهامداران به بورس می‌تواند خبری برای ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه باشد، نقدینگی نیز می‌تواند روند بازار سرمایه را تغییر دهد و آن را صعودی کند.

با مصوبه هیئت‌عامل بانک مرکزی و به منظور تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس از ۵۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان (۱۰ برابر) افزایش می‌یابد. (بانک مرکزی)

کارشناسان عقیده دارند که با واسطه این مصوبه می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای از شمول ۹ نماد برای تغییر دامنه نوسان قیمت در صورت تمایل به رعایت بندهای ۲ ، ۳ و ۴ ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی خبر داد.(فرابورس)

افزایش تعداد نمادهای مشمول دامنه نوسان به نقدشوندگی نمادهای بازار کمک می‌کند.

گام اول اصلاح فرمول قیمت‌گذاری گاز برای متانولی‌ها برداشته شد. بر همین اساس دولت می‌تواند طی مصوباتی فرمول فروش خوراک به پتروشیمی‌ها را که پیشتر در بهمن ماه ۱۴۰۰ سقف ۵ هزار تومانی برای آن وضع شده بود، مجددا در جهت جبران فشار ناشی از افت قیمت‌های جهانی تغییر دهد.(سنا)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند به سودآوری صنایع در بورس کمک کند.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.