پیش‌ بینی بورس هفته اول بهمن (اینفوگرافیک)

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد جوان نیوز به نقل از تجارت نیوز شاخص کل بورس در آخرین هفته دی ماه وضعیت نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس در هفته گذشته روی عدد یک میلیون 625 هزار واحدی بود و این هفته به تراز یک 689 هزار واحدی رسید و رشد 3.7 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

در این هفته شاخص هم‌وزن نیز رشد 4.2 درصدی را تجربه کرد و به محدوده 526 هزار واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز با رسیدن به سطح 21 هزار و 507 واحدی توانست به رشد 2.3 درصدی دست یابد. رشد شاخص‌های بازار درحالی است که یکشنبه این هفته به علت کمبود گاز و سرمای هوا بورس تهران تعطیل شد.

۱۷ ماه متوالی یعنی از مرداد سال گذشته، شاهد خروج بی‌وقفه پول از جریان دادوستد بودیم. این روند خروجی اما در دی‌ماه متوقف شد و شاهد خالص خرید ۲۹۵۵ میلیارد تومانی سهامداران خرد در این بازار بودیم. از آغاز روند نزولی بازار سهام تاکنون تنها دو ماه خالص خرید سهامداران حقیقی مثبت بود. نکته جالب‌تر آن‌ که این رقم (خالص خرید دی ماه سهامداران خرد) بیشترین ورود سرمایه از زمان ریزش بازار یعنی مرداد ۹۹ به شمار می‌رود.

پیش بینی بورس

پیش‌بینی بورس هفته آینده

کارشناسان عقیده دارند که بورس هفته آینده روند نسبتا متعادلی خواهد داشت. البته برخی از کارشناسان عقیده دارند که شاخص کل بورس هفته آینده به محدوده یک میلیون و 700 هزار واحدی می‌رسد.

البته نباید انتظار داشت که به واسطه این رشد تمامی سهامداران رشد کنند بلکه شاخص در حال رشد است و آرام آرام قیمت پایانی تک سهم‌ها نیز رشد خواهد کرد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.