پیش بینی قیمت بیت کوین / رالی صعودی آغاز می‌شود؟

به گزارش اقتصاد جوان نیوز رویدادهای مختلف بازار ارز دیجیتال، از جمله به‌روزرسانی‌های نظارتی، پذیرش نهادی و تغییر احساسات بازار، این سؤال مطرح می‌شود که آیا اخبار مثبت مرتبط با بیت‌ کوین، آن را به سطوح جدیدی سوق خواهد داد؟

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با دقت، پویایی بازار را رصد می‌کنند و به دنبال سرنخ‌هایی برای پیش‌بینی تغییرات قیمت آتی بیت کوین در بحبوحه این هفته هستند. از مهمترین این رویدادها به جلسات فدرال رزرو در امروز و انتشار داده‌های pmi می‌توان اشاره کرد.

این رویدادهای مهم اقتصادی مرتبط با دلار آمریکا هستند و می‌توانند تأثیر بالقوه‌ای بر حرکت قیمت بیت‌کوین داشته باشند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این رویدادها را با دقت زیر نظر دارند زیرا این موارد می‌توانند بر احساسات بازار تأثیر گذاشته و باعث نوسانات قابل توجهی در قیمت بیت کوین شوند.

نمودار قیت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال ۲۶ هزار و ۸۶۵ دلار است که با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۸,۱۹۱,۱۹۱,۲۲۶ دلار همراه شده است. بیت کوین طی روز گذشته کاهشی جزئی در حدود ۰.۵۰ درصد را تجربه کرده است.

بیت کوین در حال حاضر حرکت محدود قیمت و کاهش نوسانات را در روز دوشنبه نشان می‌دهد و با مقاومت قابل توجهی در سطح ۲۷ هزار و ۲۵۰ دلار مواجه شده است.

این مقاومت را می‌توان به وجود یک الگوی مثلث متقارن نسبت داد که نشان‌دهنده احساسات خنثی در بین سرمایه‌گذارانی است که به دنبال عوامل اساسی برای تعیین مسیر بعدی بازار هستند.

اگر الگوی مثلث متقارن به سمت بالا شکسته شود، قیمت می‌تواند ادامه روند صعودی از سر گیرد. سطوح مقاومت قیمت در ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار و سپس ۲۸ هزار و ۲۰۰ دلار قرار دارد.

شایان ذکر است، شاخص‌های تکنیکال کلیدی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و واگرایی میانگین متحرک (MACD)  در حال حاضر در موقعیت خنثی قرار دارد که احتمال شکست بالاتر از سطح مقاومت 27 هزار و 250 دلاری را نشان می‌دهد.

بیت کوین با حمایت از میانگین متحرک‌نمایی ۵۰ روزه در حال حرکت است و حدود ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار در نوسان است و زمینه را برای یک رالی صعودی بالقوه آماده می‌کند.

در سناریوی مخالف، اگر بیت کوین نتواند قیمت را به سطح ۲۷ زار و ۲۵۰ دلار بازگرداند، روند قیمت ممکن است سطوح حمایتی ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار و در صورت از دست رفتن سطح مذکور، حمایت ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار را هدف قرار دهد.

اگر بیت کوین به زیر سطح ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار سقوط کند، قیمت می‌تواند روند نزولی را تا سطح حمایت ۲۶ هزار دلار و احتمالا ۲۵ هزار و ۷۵۰ دلار ادامه دهد.

این ارز دیجیتال همچنین با داشتن ارزش واقعی 521,428,624,411 دلار، موقعیت خود را به عنوان ارز دیجیتال برتر در سایت CoinMarketCap حفظ کرده است. بیت کوین با عرضه 19,379,850 کوین BTC و حداکثر عرضه 21,000,000 کوین، همچنان رهبر در بازار ارزهای دیجیتال است.

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.