پیش بینی قیمت بیت کوین پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

به گزارش اقتصاد جوان نیوز، فدرال رزرو طبق پیش‌بینی‌ها نرخ بهره را افزایش داد اما همزمان احتمال توقف چرخه افزایش نرخ را نیز در پی فروپاشی مالی بانک‌ها پیشنهاد داد. در عین حال اما بانک مرکزی بر تعهد خود جهت کاهش نرخ تورم تاکید کرد و اعلام کرد که قصد کاهش نرخ‌ها را در سال جاری ندارد.

این موضوع باعث ایجاد نوعی عدم‌ اطمینان و نوسان در بازار کریپتو شد. شایان ذکر است مردم زمانی که نرخ‌های بهره بالا می‌رود، تمایل کمتری به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک دارند و بر همین اساس جذابیت بیت کوین اندکی کاهش یافت.

علاوه بر این، نرخ‌های بهره بالاتر می‌تواند سرمایه‌گذاری در دلار آمریکا را جذاب‌تر کند و باعث شود تا مردم ارزهای دیجیتال خود را بفروشند. بنابراین، تصمیم جدید فدرال رزرو به عنوان یک سیگنال منفی برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تلقی شد.

تاثیر تصمیم فدرال رزرو بر تقاضای بازار کریپتو

بازار جهانی ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر عملکرد چشمگیری داشته است. این مسئله به دلیل نظرات مثبت مردم در مورد بیت کوین است، زیرا آنها فکر می‌کنند پس از سقوط بانک سیلیکون‌ولی و همچنین دو بانک دیگر به نام‌های سیلورگیت کپیتال و بانک سیگنچر، این ارز دیجیتال یک جایگزین مطمئن برای حفظ سرمایه آن‌هاست.

با وجود این، ارزش بیت کوین کاهش پیدا نکرد، اما قیمت آن کشش قابل توجهی پیدا کرد، زیرا برخی از حامیان بیت کوین اکنون تصور می‌کنند که بیت کوین جایگزین مناسبی برای موسسات مالی معتبر جهت ایمن نگه‌داشتن سرمایه است.

به نظر می‌رسد کاهش اخیر بیت کوین درست پس از اعلام افزایش 25 واحدی در نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده رخ داده است. در ادامه نیز فدرال رزرو تاکید کرد که با وجود بحران بانکی اخیر، آنها تورم را در اولویت قرار می‌دهند.

نرخ بهره بالاتر می‌تواند دلار آمریکا را جذاب‌تر کند و باعث شود مردم بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در مقابل دلار بفروشند.

افزایش فعالیت نهنگ‌های بازار کریپتو

در جنبه مثبت بازار، برخی منابع نشان دادند که سرمایه‌گذاران بزرگ بیشتری، بیت کوین را خریداری می‌کنند و این موضوع از مدتی پیش ادامه دارد.

تا امروز، بیش از 13000 تراکنش بزرگ توسط نهنگ‌های مهم این رمز ارز و بیش از 100 تراکنش توسط نهنگ‌های Wrapped Bitcoin (بیت‌کوینی است که برای استفاده در اکوسیستم اتریوم تبدیل شده)، انجام شده است. این مسئله نشان دهنده فعالیت بیش از حد معمول نهنگ‌های بازار بوده است.

از این رو، بیت کوین و Wrapped Bitcoin  شاهد بالاترین سطح فعالیت نهنگ‌ها در بازه چند هفته اخیر هستند. این افشاگری می‌تواند تأثیر مثبت و یا منفی بر قیمت بیت کوین داشته باشد.

نمودار قیمت بیت کوین
روند 4 ساعته قیمت، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

ارزش فعلی این رمز ارز 27 هزار و 695 دلار با حجم معاملات 32.3 میلیارد دلار در 24 ساعت گذشته است. ارزش این ارز دیجیتال بزرگ بازار در شبانه‌روز گذشته، 1.5 درصد رشد داشته است. در حال حاضر بیت کوین در CoinMarketCap با ارزش بازار ۵۳۵ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

این ارز دیجیتال در حال حاضر در نزدیکی سطح 27 هزار و 400 دلار تثبیت می‌شود و از سطح مقاومت 27 هزار و 250 دلار عبور کرده است. در صورت تداوم روند صعودی بازار، احتمال افزایش بیشتر قیمت تا رسیدن به 27 هزار و 800 دلار و سپس سطح 28 هزار و 475 دلار وجود دارد.

در همین حال، سطوح حمایت بیت کوین همچنان در محدوده 26 هزار و 750 و سپس 25 هزار و 200 دلار قرار دارد.

پیام بگذارید

اقتصاد جوان نیوز دارای مجوز به شماره 86948 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال 1399 آغاز بکار کرده و هم اکنون از پرمخاطب ترین پایگاه های خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد.

اطلاعات تماس

تمامی حقوق محتوای سایت برای اقتصاد جوان محفوظ است.